مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد : بهزیستی این استان با ارائه آموزش های مختلف شرایط بازگشت به محیط خانواده و یا خانواده جایگزین را برای اولین بار برای فرزند دختر مستقل شده بهزیستی فراهم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ 10 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسماعیل دامیار چهارشنبه شب در آیین رهسپاری فرزند مستقل شده بهزیستی این اظهار داشت: بعد از طی چند سال دوره‌های آموزشی در مرکز دخترانه شبه خانواده شهرستان گچساران اولین فرزند این خانه مستقل شده و رهسپار خانه جایگزین شد.

وی بیان کرد: مددکاران بهزیستی این استان پس از پذیرش سرپرستی کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست تا رسیدن به سن قانونی، در مراکز شبه خانواده و یا به اصطلاح خانه‌ها معطوف با ارائه آموزش‌های مختلف زمینه استقلال و توانمند سازی آنان را فراهم می‌کنند.

دامیار تصریح کرد: بهزیستی برای این فرد مستقل شده علاوه بر تامین یک باب منزل مسکونی اجاره‌ای ۲ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های ویژه بهزیستی از این فرد همچنان ادامه خواهد داشت افزود: فرد مستقل شده تا سن ۲۵ سالگی مورد حمایت بهزیستی خواهد بود.

دامیار تعداد مراکز شبه خانواده و یا به اصطلاح خانه‌ها معطوف این استان را سه مرکز دانست و گفت: کودکان بدسرپرست و بی سرپرست این مراکز با حکم دادگاه به بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: مرکز شبه خانواده دخترانه در گچساران کودکان بدسرپرست و بی سرپرست از سن ۶ تا ۱۸ سال، مرکز پسرانه یاسوج کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۳ سال و مرکز شیرخوارگاه یاسوج شیرخوارگان صفر تا کودکان ۶ سال را پذیرش می‌کنند.

لازم به توضیح است ، سازمان بهزیستی براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی متولی رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر می‌باشد و این نهاد تلاش دارد تا با انجام سازوکار‌های مختلفی شرایط بازگشت به محیط خانواده و یا خانواده جایگزین را به صورت موقت یا دائم برای کودکان مهیا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار