معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران حج تمتع از فردا آغاز می‌شود و تا ۱۸ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 12 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ایمان شمسایی امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حج و زیارت استان خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال قرار است بیش از ۸۷ هزار نفر زائر از استان‌های مختلف به حج تمتع اعزام شوند.

وی با بیان اینکه اکنون حدود هفت میلیون نفر در نوبت تشرف به بیت‌الله الحرام هستند، افزود: یک میلیون نفر از این تعداد، متقاضیان حج تمتع و بقیه متقاضی سفر عمره هستند.

شمسایی ظرفیت اعزام سالانه به حج را بسیار کمتر از تعداد متقاضیان دانست و گفت: امسال ظرفیت اعزام‌های حج افزایش یافته و تلاش می‌کنیم این ظرفیت بیشتر شود. ضمن اینکه امسال پس از ۹ سال شاهد اعزام متقاضیان به عمره مفرده نیز خواهیم بود.

وی بیان کرد: حج نماد وحدت مسلمانان جهان است و تمام مسلمانان در این آیین با شکوه گرد هم خواهند آمد و از آرمان‌های اسلام دفاع می‌کنند.

او با بیان اینکه از جنایت‌های انجام‌شده در فلسطین چشم‌پوشی نخواهد شد، گفت: حتی جوانان آمریکایی و اروپایی نیز از جنایت‌هایی که علیه آن‌ها رخ می‌دهد آگاه شده‌اند و اعتراض‌های گسترده‌ای را در نقاط مختلف، از جمله دانشگاه‌ها به راه انداخته‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: حج نماد وحدت و نمایش قدرت برخاسته از ایمان و اتحاد مسلمانان است. حج علاوه بر آثار اخلاقی و تربیتی، قدرت وحدت مسلمانان جهان را در برابر غیرمسلمانان به‌نمایش می‌گذارد.

حسن ناهیدی بیان کرد: در این آیین، همه مسلمانان با هر رنگ و نژاد و مذهبی، دور یک کعبه طواف می‌کنند و همبستگی خود را به نمایش می‌گذارند. حج نمونه‌ای از وحدت مسلمانان موحد و فرصتی برای فریاد عدالت‌خواهی است.

او وحدت مسلمانان، ایمان و تقوا را از مهمترین دستاورد‌های مراسم حج دانست و افزود: حج بهترین فرصت برای شکستن دیوار تفرقه و ایجاد اتحاد بین مسلمان است.

در این آیین، از ۱۰ سال فعالیت محمدباقر قاصری تقدیر و علی کاظمی به‌عنوان سرپرست اداره کل حج و زیارت خراسان شمالی معارفه شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار