کد خبر: ۱۱۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵ 16 May 2024

مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: همایش بزرگ نکوداشت فردوسی و روز زبان فارسی در محل کتابخانه عمومی استاد ایرج افشار سیستانی شهرستان زابل برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مهدی جهانتاب در مراسم گرامیداشت فردوسی، با تشریح برخی افتخارات سیستان در حوزه علم و ادب و هنر اظهار کرد: انتخاب روستای ژاله‌ای زابل به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور، نشان از وجود ظرفیت بالای این منطقه در بعد فرهنگی را دارد.
وی ادامه داد: شهرستان زابل ظرفیت انتخاب به عنوان شهر دوستدار کتاب کشور را دارد و توسعه فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی در این راستا باید باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، کتابخانه استاد ایرج افشار را یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین کتابخانه‌های عمومی در منطقه جنوب شرق معرفی و از همه مردم دعوت کرد تا برای استفاده از این امکانات به کتابخانه مراجعه کنند.
شاهنامه سند افتخار و بزرگترین کتاب فارسی، حماسی و زبان فارسی
علی اصغرمیری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زابل، نیز هدف از برگزاری این همایش را پاسداشت مقام رفیع حکیم ابوالقاسم فردوسی، عنوان کرد و گفت: شاهنامه به عنوان سند افتخار و بزرگترین کتاب فارسی، حماسی و زبان فارسی سند اصالت، هویت و پیوند دهنده اقوام مختلف در اقصی نقاط جهان است.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این همایش برنامه‌های شاهنامه خوانی، موسیقی زنده، شعرخوانی، طراحی ، خطاطی و نقاشی از داستان‌های شاهنامه و نمایشگاه کسب و کارهای کوچک و کتاب در ۱۰ غرفه برگزار شد و هنرمندان حاضر به معرفی تولیدات و کسب کار خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار