مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: ارائه مشوق های سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان، سرمایه گذاران واحدهای صنعتی و تولیدی را امیدوار می کند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 26 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام، مرتضی دارایی با اشاره به حمایت های دولت از بخش خصوصی در همه زمینه ها اظهار کرد: در راستای تسهیل امور سرمایه گذاری در حوزه تولیدات صادراتی و مشارکت هر چه بیشتر سرمایه گذاران ذیربط در شهرک ها و نواحی صنعتی و همچنین کمک به اشتغالزایی در کشور تسهیلات ویژه ای به سرمایه گذاران اعطا شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته دستور داده که هیچ گونه افزایش قیمت صورت نگیرد، افزود: اعطای یک سال تنفس برای مناطق کمتر توسعه یافته، شش ماه تنفس برای مناطق توسعه یافته و اعمال 10 درصد تخفیف به دستور وزیر صنعت معدن و تجارت در واگذاری حق انتفاع و بهره برداری از زمین علاوه بر تخفیفات پنجاه درصد استان از جمله این تسهیلات است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام ادامه داد: در این راستا 12 قسط سه ماهه برای بازپرداخت واگذاری زمین در نظر گرفته شده، ضمن اینکه مبلغ پیش پرداخت نیز تا میزان 15 درصد به حداقل ممکن رسیده است.
دارایی یادآور شد: بر اساس ماده 11 ضوابط استقرار واحدهای صنعتی طبق قانون احداث واحدهای تولیدی خارج از شهرک های صنعتی خلاف قانون بوده مگر واحدهایی که از نظر زیست محیطی دارای شرایط خاصی هستند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام تاکید کرد: اجرای دستورالعمل تشویقی در شهرک ها و نواحی صنعتی، علاوه بر جذب و تشویق متقاضیان به سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی، موجب حمایت از واحدهای تولیدی مستقر و توسعه پایدار صنعتی منطقه می شود.
دارایی گفت: مطالعات مکان یابی یکی از اقدام های کلیدی در فرآیند احداث واحدهای صنعتی یا خدماتی (طرح سرمایه گذاری) محسوب می شود که توجه به این مهم در موفقیت یک واحد صنعتی، نقش بسیار بسزایی دارد.
وی از احداث طرح بزرگ پروژه احداث لاستیک در استان خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ از دیگر طرح هایی است که توسط بنیاد مستضعفان و جانبازان در استان در مرحله امکان سنجی است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام در خصوص مکان یابی مناسب برای احداث کارخانه لاستیک در استان شهرک صنعتی مهران را پیشنهاد کرد و افزود: با توجه به دسترسی به مرز و بازار کشور عراق، احداث این پروژه می تواند مفید بوده، البته شهرستان دهلران هم با توجه به شرایط وجود نفت و گاز در این شهرستان می تواند بعنوان مکان مناسب دیگری برای احداث این طرح در استان باشد.
دارایی یادآور شد: احداث کارخانه در خارج از شهرکهای صنعتی علاوه بر تاخیر فراوان در اجرای پروژه و زمانبر بودن و اخذ مجوزهای تغییر کاربری، قیمت تمام شده نیز بسیار بالا خواهد بود چون تامین زیرساختها بسیار زمانبر و هزینه بر خواهد بود./ز
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار