معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: با هدف غربالگری، تشخیص زودرس، درمان به‌موقع و شناسایی سایر اختلال‌های بینایی طرح غربالگری تنبلی چشم در استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 27 October 2015
تابناک بوشهر: مهرداد ابراهیمی ظهر دیروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بهترین زمان برای تشخیص بیماری تنبلی چشم سه تا شش سال است اظهار داشت: بیماری تنبلی چشم هیچ علامت ظاهری در دوران کودکی ندارد و سه تا شش سال بهترین زمان تشخیص آن است.

وی با تاکید بر توجه خانواده‌ها به طرح پیشگیری از تنبلی چشم افزود: درمان تنبلی چشم در زیر سن شش سال اثربخش‌تر است.

وی با اشاره به 20 سالگی اجرای طرح تنبلی چشم گفت: در این مدت 367 هزار و 656 کودک سه تا شش سال در استان بوشهر معاینه که از این جمعیت سه هزار و 903 کودک مبتلا به تنبلی چشم و 10 هزار و 479 کودک نیز به سایر اختلال‌های بینایی شناسایی شده‌اند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در استان بوشهر بیان کرد: در اجرای این طرح 458 مربی آموزش دیده مشارکت دارند و در بیش از یک‌هزار پایگاه، مرکز بینایی سنجی و مهدکوک‌ها برگزار می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه مراکز بینایی، پایگاه‌های تعیین‌شده، مهدهای کودک و آمادگی در استان بوشهر آماده اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم هستند افزود: در اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود 55 هزار و 288 نفری کودک سه تا شش سال استان زیر پوشش طرح تنبلی چشم قرار گیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم بیان کرد:  با اجرای این طرح در سال گذشته 456 کودک مبتلا به تنبلی چشم و یک‌هزار و 30 کودک نیز به سایر اختلال‌های بینایی شناسایی شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار