برنامه‌های "کمپین صورتی" که با هدف ارتقاء آگاهی نسبت به سرطان سینه توسط اساتید دانشگاه تهران و انستیتو سرطان تهران شروع شده و مدیریت می‌شود، فردا(7 آبان) همزمان با چند شهر کشور در کرمانشاه نیز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 28 October 2015
برنامه‌های "کمپین صورتی" که با هدف ارتقاء آگاهی نسبت به سرطان سینه توسط اساتید دانشگاه تهران و انستیتو سرطان تهران شروع شده و مدیریت می‌شود، فردا(7 آبان) همزمان با چند شهر کشور در کرمانشاه نیز برگزار می‌شود.

دکتر آرش گلپذیر فوق تخصص جراحی سرطان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی "کمپین صورتی" توسط انستیتو سرطان تهران با همکاری اساتید دانشگاه تهران، گفت: این کمپین جهت آگاهی جامعه نسبت به سرطان سینه ایجاد شده و برنامه‌های این کمپین جهت معاینه رایگان تشخیصی این نوع سرطان در چند شهر از جمله کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این کمپین در دو تاریخ برنامه معاینات رایگان خود را دارد که برنامه چند شهر کشور در پنجشنبه گذشته (30 مهر) برگزار شد و چند شهر دیگر برنامه‌های خود را فردا (7 آبان) خواهند داشت.

گلپذیر با اشاره به ثبت نام حدود 30 نفر از زنان کرمانشاهی در این کمپین جهت حضور در این معاینه، گفت: ما برای معاینه 50 نفر ظرفیت داریم که تا غروب لیست اسامی زنان کرمانشاهی که برای حضور در این برنامه ثبت نام کرده‌اند، نهایی می‌شود.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اطلاعات در خصوص این معاینات و محل آن به افرادی که در این کمپین ثبت نام کرده‌اند داده شده است

وی با اشاره به استمرار برنامه‌های این کمپین در آینده، گفت: قطعا هر چه آگاهی در خصوص معاینات تشخیصی سرطان سینه بیشتر شود، شناسایی این نوع سرطان در مراحل اولیه صورت گرفته و افراد درمان موثرتری دریافت خواهند کرد.

این فوق تخصص سرطان با بیان اینکه زنان خود می‌توانند معاینات مربوط به این سرطان را انجام دهند، گفت: بهترین زمان برای معاینه بعد از پایان عادت ماهانه و هنگامی است که بدن خیس باشد، زیرا در این زمان به راحتی هر نوع توده در بافت سینه قابل لمس است و احساس می‌شود.

وی تنها علامت تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه را لمس توده عنوان کرد و افزود: توده سرطان بعد از رشد بیش از یک سانتیمتری به راحتی قابل تشخیص است و اگر افراد بلافاصله بعد از تشخیص آن به پزشک مراجعه کنند قطعا درمان موثرتر دریافت کرده و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

گلپذیری همچنین فرورفتن نوک سینه و نیز تغییر رنگ پوست سینه به حالت پوست پرتقالی را از دیگر علائم این نوع سرطان در مراحل پیشرفته‌‎تر آن عنوان کرد.

گفتنی است: برنامه این کمپین در استان کرمانشاه توسط دکتر "آرش گلپذیر" تنها فوق تخصص جراحی سرطان در استان اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار