مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به وجود 109 هزار و 500 خانوار دریافت کننده نفت سفید در استان، سرانه نفت سفید برای هر خانوار را دو هزار لیتر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 02 November 2015
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به وجود 109 هزار و 500 خانوار دریافت کننده نفت سفید در استان، سرانه نفت سفید برای هر خانوار را دو هزار لیتر اعلام کرد.

سید رمضان هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، از کاهش 30 درصدی مصرف نفت سفید استان در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: در مقایسه با سال 1392 مصرف این فرآورده در استان 46 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص علت این حجم کاهش، به اجرای طرح پایش خانوارهای دریافت کننده نفت سفید اشاره کرد و افزود: در این طرح خانوارهای دریافت کننده نفت سفید پایش شدند تا در نهایت خانوارهای نیازمند واقعی نفت سفید شناسایی شوند.

هاشمی با اشاره به وجود 195 هزار خانوار دریافت کننده نفت سفید در استان در سال 1392، گفت: تا زمان شروع طرح پایش در سال گذشته، 20 هزار خانوار که محل زندگی آنها گازکشی شده بود کالابرگ‌های خود را تحویل دادند.

وی اظهار کرد: با شروع طرح پایش در تاریخ 17 دی ماه 1393 نیز مشخص شد که 65 هزار خانوار وجود خارجی نداشتند و در این مدت نیز نفت سفید دریافت می‌کردند.

هاشمی تصریح کرد: همچنین در سال جاری نیز هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند و در نهایت 109 هزار و 500 خانوار داریم که نفت سفید در بین آنها توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته و سال 1392 میانگین مصرف هر خانوار دو هزار لیتر بود، گفت: در سال جاری تصمیم گرفتیم سرانه نفت سفید را برای هر خانوار تعیین کنیم که برای امسال سرانه هر خانوار دو هزار لیتر نفت سفید است که در طول سال کالابرگ دریافت آن اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه چهار کالابرگ اعلام شده است، گفت: با اعلام این کالابرگ‌ها خانوارها 900 لیتر نفت سفید خود را دریافت کردند که بیشتر آن جنبه ذخیره‌ای برای زمستان دارد.

هاشمی افزود: از آبان تا 15 آذرماه نیز یک کالابرگ 300 لیتری دیگر اعلام می‌شود و 800 لیتر باقی مانده نیز تا پایان سال در فواصل زمانی مختلف اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه افزود: در صورت برودت هوا شرکت این آمادگی را دارد که کالابرگ فوق العاده 200 تا 300 لیتری را برای استفاده خانوارها اعلام کند.

هاشمی در خصوص آمادگی شرکت پخش فرآروده های نفتی استان برای بروز پدیده "ال نینو" گفت: ما شرایط سختی را طی سالهای مختلف تجربه کردیم که نمونه اخیر آن زمستان سال 1386 بود.

وی افزود: در حال حاضر میزان ذخایرمان برای تامین نفت سفید در هر شرایط دمایی و حتی در صورت قطع گاز در حد مطلوبی قرار دارد.

هاشمی از وجود 729 فروشندگی نفت سفید در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: بیشتر این فروشندگی‌ها فعال هستند و حتی در شهرهایی که گاز کشی شده‌اند نیز ما فروشندگی‌ها را نگه داشته‌ایم تا در صورت نیاز و قطع گاز بتوانیم نفت سفید را در اختیار مردم بگذاریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار