نماینده دهلران:
نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خسارات ناشی از سیل در استان ایلام و عدم برنامه ریزی برای آن گفت: نگاه توسعه‌ای در کشور به طوری است که فربه را فربه‌تر و فقیر را فقیرتر می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 02 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خسارات ناشی از سیل در استان ایلام و عدم برنامه ریزی برای آن گفت: نگاه توسعه‌ای در کشور به طوری است که فربه را فربه‌تر و فقیر را فقیرتر می‌کند.

خبرنگار پارلمانی ایسنا گزارش داد، علی محمد احمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: پایان هفته گذشته متاسفانه سیل مهیبی شهر ایلام و بخش‌هایی از این استان محروم را در نوردید.

وی با اشاره به خسارات به جا مانده از این سیل ادامه داد: این سیل نشان داد که متاسفانه ما توانایی مقابله و برنامه‌ریزی برای مدیریت بحران‌های غیرقابل پیش بینی را نداریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: اقدامات ضعیف پیشگیرانه ساختاری و واکنش نامناسب هنگام وقوع حادثه باعث شد توان استان مرزی ایلام به مراتب تحلیل برود، جدای از اینکه چه مصیبتی به مردم وارد شد و چه خانه های روستایی که به ویرانی رود سوال اینجا است مگر ما مشابه این وقایع را در شرق آسیا و در کشورهای دیگر دنیا نداریم؟ و در جای دیگر حوادث طبیعی رخ نمی دهد؟

احمدی خاطر نشان کرد: نگاه موقتی و زودگذر و برنامه های اجرایی که بدون تدبیر انجام شده و می‌شود موجب شده شاهد چنین فجایعی باشیم که اگر برای چنین حوادثی برنامه ریزی می شد امروز به جای اینکه بیش از 1000 میلیارد تومان هزینه کنیم، حدود 200 میلیارد تومان خرج می کردیم.

نماینده مردم دهلران در مجلس با تاکید بر اینکه کشورداری و مملکت‌داری نیازمند عقلانیت است، تصریح کرد: ما به جای اینکه بعد از وقوع هر حادثه چاره اندیشی کنیم باید از دنیا تجربه بگیریم تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی همچنین گفت: اگر تاریخ کشور را ببینیم هیچ زمانی به اندازه هشت سال دفاع مقدس برای کشور افتخار آمیز نبوده است و حالا آیا برای ما بد نیست که شهرهای خطوط اول جنگ امروز در فقر و بیکاری به سر ببرند؟ چه شده که نگاه توسعه‌ای ما طوری است که فربه را فربه‌تر و فقیر را فقیرتر می‌کند؟

این نماینده مجلس یادآور شد: بعد از چهار دهه امروز در ایلام ما هنوز مین جان کشاورزان و جوانان ما را می گیرد و بعد از چهار دهه یک سیل خانه ها امکانات مردم را به ویرانی می کشاند.

احمدی در پایان با اشاره به تنظیم برنامه ششم توسعه اظهار کرد: بالاترین نرخ مهاجرت به خصوص قشر تحصیل کرده در ایلام است و نرخ خودکشی و خودسوزی در جوانان ما بیداد می‌کند که این مسائل باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار