کد خبر: ۱۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 03 November 2015

از روزی که«ساموییل هانتینگتون» متفکر امریکایی وهموطن ژاپنی تبار او «فرانسیس فو کویاما» متاع خود را در دنیای فکر و اندیشه با نام «بر سخت می لرزد دلم، ز اندیشه ایخورد تمدنها» و «پایان تاریخ» رایج کردند، جهان اسلام روی آرامش به خود ندیده است.

از افغانستان تا یمن و از پاکستان تا سوریه، تمام حوزه های تمدن اسلامی در آتشی میسوزد که مجریان این تئوریها در تحقق و عملیاتی نمودن آن بر افروخته اند .دریغ که این خطر، یکبار هم در دستور کار سازمان عریض و طویل کنفرانس اسلامی قرار نگرفته است. آنها سوختن و از بین رفتن تمدن بی دفاع اسلامی را در این کشاکش بی رحمانه و نبرد یکطرفۀ از پیش تعیین شده،چنان به تماشا ایستاده اند که گویی شعله های آتش را از کُره ای دیگر نظاره می کنند .دراین میان کم نبوده اند ،اندیشمندانی که خطر این تئوری ها را به سردمداران جهان اسلام گوشزدکرده اند .

«سمیر امین» نظریه پرداز معروف مصر که اشتهار در رونمایی از توطئه ها و ترفندهای بین المللی دارد،«ساموئل هانتینگتون» را نه یک نظریه پرداز ،بلکه کارمند اجیر شدۀ مراکز اطلاعاتی و امنیتی امریکا دانست که سیاست تهاجمی نئو محافظه کاران امریکایی را در ریشه کنی تمدن اسلامی ، تئوریزه می کند .

در حالیکه کشتار سوریه در یک جنگ خانمانسوز از مرز دویست هزار تن گذشته و معادل یک سوم جمعیت آن کشور خانه و کاشانه خود را به سمت اروپا ترک کرده اند ،«آنگلا مرکل»با تبختر خاصی اعلام می کند که آنها از «کعبه» به سوی ما پناه آورده اند ،اما گویی سردمداران جهان اسلام از این پیام مخرب نیز عمق فاجعه را در نیافته اند .

«داعش غرب ساخته» در میان بهت و حیرت جهانی، هر روز به مغز صدها پیر و جوان و زن و کودک از فاصله نیم متری گلولۀ مرگ شلیک می کند و دنیا از گیرنده های ماهواره ای و شبکه های اینترنتی،چنان نظاره گر این صحنه ها ی واقعی است که فیلم های ساختگیهالیوودی را نمی توان به آن آسانی تماشا کرد.

چه بر سر اخلاق و بشریت آمده است؟

گروههای تروریستی القاعده، النصره ،بوکو حرام و.... جهنمی از کشت و کشتار به راه انداخته و به زنجیری از اسارت بر گردن هزارن پیر و جوان تبدیل شده اند . روزی نیست که از بغداد، کابل ،قندهار و ... صدای انفجاری که دهها نفر را به کام مرگ می فرستد به گوش نرسد.

وقتی دانشمند شوروی شناس فرانسوی «هلن کارردانکوس» در اثر معروف خود «امپراطوری گسسته» تعداد دامها و احشامی راکه به قصد مصارف گوشتی ذبح شده اند، بسیار کمتر از آمار انسانهایی اعلام کرد که با دستور« استالین» به قربانگاه مرگ رفته اند، زنگ خطر برای همه به صدا درآمد.اما جهان، آنرا نشنید و دنیای متمدن نه تنها بر این جنایات چشم بست، بلکه برای ایجاد توازن وحشت، دست به کار تسلیح جهان شد و نمایشگاهی از مرگ و نیستی را در سراسر جهان به راه انداخت. تا اینکه بالاخره یک جهان لت و پار و دریده شده از دو جنگ جهانی را به سازمان خود ساخته ای به نام «ملل»سپرد و به اصطلاح به رویای افرادی مانند «جرمی بنتام»،«مونتسکیو» و «امانوئل کانت» جامه عمل پوشاند. غافل از آنکه بر اندیشه طراحان آن نه «کانت»،بلکه «ماکیاولی» و «توماس هابز»حکوت میکرد.

دنیای غرب ،در عملیاتی نمودن تئوری شیطنت آمیز برخورد تمدنها، چنان دست به کار شده است که روزگار،نظیر آنرا ندیده است.گویی که اندیشۀ «پایان تاریخ فوکویاما» پایان تاریخ نیست ،پایان انسانیت است.

آنها به هر نقطه ای از جهان اسلام که رسیده اند جهنمی از آتش و خون آفریده اند که هر لحظه ندای «هل من مزید» دارد. در همۀ ممالکی از جهان اسلام که وعده«بهار»داده بودند «زمستان مرگ» آفریده اند و هزاران زن و کودک و پیر و جوان را به کام نیستی فرستاده اند. هزاران نفر را در سوریه، عراق، یمن، مصر، لیبی، افغانستان ،پاکستان و ... و در ملاء عام سر بریده اندکه چشمان قسی القلب ترین انسانها هم از دیدن آن،وحشت کرده است.

شلیک گلوله به مغز هزاران زن و کودک مظلوم ،در این نقاط به یک امر عادی بدل شده و از سرهای بریده برای ایجاد رعب و وحشت، اسباب تفریح و توپ بازی ساخته اند.
برای اینکه نشان این جنایت بر چهرۀ شان باقی نمانَد، بر سینۀ هر یک از جانیان ،علامتیهم از اسم اسلام آویخته اند که مغز متفکر «تئوری برخورد تمدنها »را هم از خود راضی نگه دارند.جنایت را در چهرۀ عوامل خود ، القاعده،النصره،الداعش و... متجلی ساخته اند ، تاهم چهرۀ واقعیخود را دراین صحنه ها پنهان نگه دارند و هم به جهانیان و بالاخص مسلمانان بقبولانند که اسلامی که به آن دل بسته اید،همین است. «شارلی ابدوها» هم با کاریکاتورهای منحوس خود بر تکمیل این پازل مدد رسانده اند.

اما این تمام ماجرا نیست .شبکه جهانی میلیتاریسم در تخریب ارزشمندترین آثار و تمدن اسلامی،چنان پیش تاخته است که تبیین آن در سطر و ستونهای محدود نمی گنجد. صد افسوس که این ترفندها چنان در لایه های ضخیمی پیچیده و پنهان گشته است، که دوست و دشمن در آن ره گم کرده اند.

کشوری که از فراز دریای خزر، موشکهای دور برد خود را به اصلی ترین حوزه تمدن اسلامی شلیک می کند به همان اندازه پایه های این تمدن را می لرزاند که آن دیگری با خرج میلیونها دلار روی دیگری ازعملیات این تاراج را به نمایش گذاشته است. و هر دو چنان توجیهی در عملکردشان فراهم کرده اند که جز با مَثَل معروف «مولوی» نمی توان به تبیین و تحلیل آن پرداخت .جملگی مصداق آن خرسی هستند که برای حفاظت از خواب راحت و پراندن پشه ای از روی کسی که ادعای دوستی با او می کرد ،سنگی بزرگ بر چهره اش پرتاب کرد.

بر تو می لرزد دلم ، زاندیشه ای ،

با چنین خرسی مرو در بیشه ای

چگونه است که آنها درخانمانسوزترین جنگ جهانی ،پاریس را بعد از سقوط به دست نازیسم از ویرانی ویرانگرترین عنصر تاریخ در امان نگه داشتند،و گفتند که این بنای تمدن بزرگ را ویران مکن،اما امروز از بقایای تمدن اسلامی در اصلی ترین حوزه آن جز تَلُی از خاکستر به جا نگذاشته اند .

اگر روزی،جنگ خانمانسوز آن خطه به انتها رسد دنیا خواهد دید که از آنهمه تمدن و بقایای آن، جز ویرانه ای باقی نمانده است و تئوری «هانتینگتون»، تمام و کمال به انجام رسیده است.

از تمدن بین النهرین ،دمشق و بغداد که آنرا دروازه تاریخ و تمدن می نامیدند جز ویرانه ای باقی نمانده است و نقاطی که طی قرونی متمادی طلایه دار تمدن اسلامی بوده است،اکنون به نیستی و نابودی کشیده شده است.

سخت می لرزد دلم، ز اندیشه ای

حوزه تمدنی که روزگاری بهترین دانشگاهها و کتابخانه های جهان را در خود جای داده بود اکنون در آتش تفرقه می سوزد. زمانی که آن منطقه ،پرچم درخشانترین تمدن جهان را به نام اسلام بر افراشته بود ،شوالیه های اروپایی قادر به نوشتن نام خود نبودند .

سوگمندانه وشور بختانه، آنچه که ما امروز شاهد سوختن آن هستیم تمدنی است که به نام نامی اسلام بنا شده است. صد البته که عناصری مانند داعش در این میان ، عوامل و مزدورانی بیش نیستند.آنها صرفا ماموریتی را انجام میدهند که برایشان تعریف شده است و چون ماموریتشان تمام شود همانند موشی که دمشان را بگیرند و بر چاله ای بیندازند به چاله ای از تاریخ خواهند انداخت.

اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است توجه به این نکته است که کشورهای اسلامی بی توجه و چشمداشتی از سیاستهای فریبکارانۀ قدرتهای بزرگ که هر کدام منویات خود را در دمیدن به آتش بحران، دنبال می کنند جز،هم اندیشی با هم و به کنار نهادن همه اختلافات کم اهمیت و توجه به خطری که جهان اسلام را تهدید میکند،راه دیگری برای پایان دادن به بحران منطقه پیش رو ندارند .

مالک رضایی




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
آفرین .شیوا ومتین
طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
گویی که اندیشۀ «پایان تاریخ فوکویاما» پایان تاریخ نیست ،پایان انسانیت است.

زنده باد. لذت بردم از کل متن؛ خصوصاً این جمله.
طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
گویی که اندیشۀ «پایان تاریخ فوکویاما» پایان تاریخ نیست ،پایان انسانیت است.

زنده باد. لذت بردم از کل متن؛ خصوصاً این جمله.
طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
در همۀ ممالکی از جهان اسلام که وعده «بهار»داده بودند «زمستان مرگ» آفریده اند...

گویی امثال «ولادیمیر پوتین» جد اندر جد در دامان اسلام و ایمان تربیت یافته است .

سردمداران کشورهای اسلامی جز هم اندیشی با هم و به کنار نهادن اختلافات کم اهمیت و توجه به خطری که جهان اسلام را تهدید میکند راه دیگری پیش رو ندارند .

جملاتی ناب که درد را میکاوند و درمان را نیز هم

دست مریزاد استاد رضایی
مطلبتان ارزش چندین بار خواندن دارد
خیلی ارزشمند بود.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
طبق معمول عالی بود
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
چه شده است هنوز فراموش نکردیم چند سال پیش شما واصلاح طلبان عزیز برطبل گفتگوی تمدنهامی کوبیدید.حالا جبهه عوض کردید واز جنگ تمدنها صحبت می کنید؟اقای رضایی عزیز نه هنوز فراموش نکردیم اون موقع که براریکه قدرت تکیه زده بودید روشنفکرانه ازگفتگوی تمدنها سخن ها می گفتید.وجهانیان را به گفتگو فرامی خواندید ونسخه اصلاحات را برای همه می پیچیدید؟وحالا که از قدرت کنارافتادید فریاد جنگ تمدنها سر می دهید؟شما سیاسیون خیلی زیبا سخن می گویید.ومی توانید هردوره 180درجه تغییرمسیردهید.ولی مردم هم اگاهتر شده اند.کاش این مقاله را نمی نوشتید وما همچنان شما را یک اصلاح طلب وطالب گفتگوی تمدنها می شناختیم.......
پاسخ ها
طاهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
جناب سمندری
آقای رضایی از برخورد تمدن ها دفاع نکرده است بلکه با ایدئولوژی گفتگوی تمدنها، از وقوع برخورد تمدنها ابراز نارضایتی نموده و وقوع آنها را دسیسه سرویسهای امپریالیستی غرب میداند
شما از کدام جمله ایشان به این نتیجه عجیب رسیده اید که ایشان فریاد جنگ تمدنها سر میدهد نمیدانم!
من شخصا معتقد و طرفدار گفتگوی تمدنها هستم و آن را برای بشریت صلاح و مفید میدانم اما اینها مانع نمی شود تا بپذیرم فرضیه جنگ تمدنها در جهان نمود و بروز بیشتری داشته است متأسفانه....
کاش شما هم متن را با دقت میخواندید!...
بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
من با خواندن این مقاله ، دلیلی بر این همه عصبانیت آقای سمندری ندیدم .مقاله، نه ربطی به اصلاح طلبی دارد نه به اصول گرایی نه به اریکه قدرت و چیزهای دیگر از آن قبیل .نویسنده به طور روشن از خطری صحبت می کند که تمدن و جهان اسلام را تهدید می کند.اگر صحبت از اصلاح طلبی و اینجور موارد است که آنها اکنون دستی در قدرت دارند
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
من که آقای رضایی را از نزدیک می شناسم انصافا در منش و روش سیاسی او تا حال افراط و تفریط و تغییر و نوسان ندیده ام این تغییر 180 درجه ای را که آقای سمندری از آن سخن گفته اند نمیدانم چگونه کشف کرده اند .احتمال میدهم ایشان از پایگاه دوستانشان در هنگامه اسفند پیش رو نگران هستند. نگران نباشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
از کدوم قدرت صحبت میکنید آقاس سمندری؟
آن زمان هم مردم آقای رضایی را یک استاد برجسته دانشگاه میشناختند و نه یک مسئول.
مظاهری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جناب سمندری
به جای اینکه نقد و نظر خود را متوجه نوشته بکنی .عقده گشایی بر علیه نویسنده چه معنی دارد ؟از چیزی نگران هستی جناب سمندری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
کار ی به عقیده سمندری ندارم اما شما عوام الناس هم به جای جواب منطقی فقط بهش تاختید و انگ عقده گشایی زدید و لابد کلی هم ادعای کمالاتتون میشه!!! اما شما جناب سمندری کاش میفرمودید حامی چه جریانی هستید تا جوابتون رو میدادم.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
جالب ، جامع ، چقدر هم صحنه پردازی های جالبی کرده است از صحنه ای که بر منطقه حاکم است ،
دستت واقعا درد نکند آقای رضایی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
بسیار عالی
این مقاله را من امروز در صفحه اول روز نامه بهار هم مطالعه کردم . مقاله ای بس خواندنی است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
آقای رضایی معمولا هر وقت از روسیه حرف می زند از واژه خرس استفاده می کند
قبلا هم مقاله ای با عنوان خرس قطبی برای روسیه نوشته بود ، بسیار خواندنی بود اما در اینترنت پیدا نکردم
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
عحب تسلطی دارد آقای رضایی بر این گونه مباحث.واقعا مطالعات گسترده ای را میطلبد این گونه نوشتن.
پاسخ ها
اسلامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
واقعا همینطور است.مطالعات ایشان در زمینه مسائل سیاسی همیشه به روز است
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اقای طاهرعزیز اولا ایا شما فرماندار شدن را جزو اریکه قدرت نمی دانید؟لطفا کارهایی که ایشان انجام دادند را لیست کنید تا بدانیم عملکرد ایشان چقدر مفید بوده است؟دوما اگر به قول شما باید نگران جنگ تمدنها باشیم افغانستان صاحب کدام تمدن پیشرفته ای بودتا غرب نگران شوند وبه ان کشور حمله کنند؟اقای طاهر شما که می دانید توضیح دهید؟اقایون محترم که ندانسته از اقای رضایی طرفداری می کنیدمن اصولگرا نیستم ووام دار هیچ حزبی نبوده ام چیزی که هست افغانستان یا کشورهای این چنینی چوب حماقت وتندروی خود را می خورند.نه فرضیه برخورد تمدنهای یک فرضیه پرداز ژاپنی ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
این جناب سمندری عزیز مثل اینکه با آقای رضایی مشکل دارد نه با نوشته ایشان .
عزیز دل برادر ایشان که به فارسی سلیس نوشته است که روزگاری این مناطق دروازه تاریخ و تمدن بوده است و وقتی که اروپا نمی توانست نام خود را بنویسد این مناطق بزرگترین بنا های تاریخی را می ساختند .پس لابد فکر می کنید هیچ بنای تمدنی در این مناطق ویران نمی شود یا که اصلا وجود نداشته است.پس لابد آن بنای یادبودی را که در دل کوه .طالبان به توپ بست از دل کوه روییده بود .یا آن موزه ای که در بغداد غارت شد یا آن بنا هایی که در سوریه و دمشق هر روز با بمباران از بین می رود لابد اصلا وجود نداشته اند،یا که به نظر شما اصلا اهمیتی ندارند .
اصلا این مسائل چه ربطی به فرماندار بودن و نبودن آقای رضایی دارد
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
کاش یکبار حداقل روی جلد کتاب امثال هانتینگتون یا فو کویاما را می خواندی بعد این همه شاخ و شانه می کشیدی .
تو مشکلت چیز دیگری است .
طاهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
جناب!
فرمانداری اریکه قدرت است یا نه. لیست کارهای آقای رضایی و .... ربطی به مقاله ایشان ندارد
شما از مقاله ایشان به عمد نتیجه معکوس گرفته بودید که متذکر شدم.
اگر شما به عملکرد سیاسی آقای رضایی در بیست سال پیش معترض هستید این گوی و این میدان. بفرمایید ماهم استفاده کنیم.
ضمناً برادر شما اگر هانتیگتون و کتاب برخورد تمدنها را بخوانید که معلوم است نخوانده اید!
باید بدانید که هانتیگتون این برخورد را متعلق به تمدن اسلامی با غرب میداند
اگر بحث علمی دارید در خدمت هستیم
و گر نه عرض خود می بری و زحمت ما میداری...
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
حرف حق جواب ندارد احسن اقای سمندری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
حمید عزیز .واقعا تعجب آور است این شعبده بازی تو ، سمندری نامی در ساعت 14 و نه دقیقه، حسابی به رضایی تاخته و هنوز پیامش منتشر نشده ، حمید نامی در 14 وسیزده دقیقه می فرماید که
حرف حق جواب ندارد .احسن آقای سمندری
آیا این آقای حمید جز از همان سمندری عزیز ،کس دیگری است
ما را هالو گیر آورده ای حمید اقا؟ببخشید آقای سمندری؟
کلام اله اکبرزاده نیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
بنام خدا

جناب آقای مالک رضایی ، استاد ارجمند
فراست ، درک و درایت شما ستودنی است .علم و قلم و بیانتان تاثیر گذار و راهگشا . دل و دیده ی مان همیشه همراه شماست ... به منصه ظهور رساندن آنچه در دل است با بیان شیوا هنر است و بس و شما استاد ارجمند شایسته احترام ویژه هستید .
اما سخنی از در دوستی با جناب آقای سمندری دارم .
جناب سمندری بهتر بود صرفاً در مورد مطلب منتشر شده به قلم مالک رضایی اظهار نظر می کردید . اظهارات خارج از متن شما کنایه آمیز و با رنگ و بوی سیاسی است و نشانگر حب و بغض شماست و ما مخاطبین تصور می کنیم شما پرچمدار آنهایی هستید که از اظهارات مالک رضایی سخت پریشان و متضرر هستند و مقام ومنصب خود را لرزان می بینند ... جناب سمندری بنده شما را فردی دلسوز و نظریه پرداز می شناسم . اجازه ندهیم آنهایی که دل در گرو پیشرفت کشورمان دارند با اظهارات ناصواب من وتو مایوس و دلسرد شوند . نخبه کش نباشیم که فردایش پیشمانی ماست ... شاید امروز با پله و نردبان و پایه کردن نخبگان شهرمان به نان و نوایی برسیم اما مطمئن باشید فردا از کرده ناصواب خود عمیقاً پشیمان و نادم خواهیم بود .
با سپاس
کلام اله اکبرزاده نیاری
تقی اوغلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
درود بر جناب رضایی و تبریک به ایشان چونان شخصی بر آمده ای که چله گرفته و به روشنگری پیامبر گونه ای رسیده باشد.سخنی نو آورده ای ترکیب و تلمیح شعر و فلسفه سیاسی و تاریخ کم نظیر است هر چه از قدرت سیاسی دورتر افتاده ای به قدرت بیان روشنگرانه نزدیک تر شده ای
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
با سلام به تمام دوستان مخصوصا اقای اکبرزاده محترم
اولا اینکه اقای رضایی استاد قلم وسیاست می باشد شکی نیست وهمیشه باید کلاه خود را درپیشگاه ایشان برداشته وسخن گفت اما باید نظر مخالف را هم تحمل کرد.من بحثم بحث قلمی وبه قولی فنی است ما جهان سومی ها بر تکیه بر گذشته اینده را باختیم خود را نسل برتر می پنداریم وچنین چنان گذشته ای داشتیم اینها باعث عقب ماندگی ما شده است اگر داشتن چند بنای قدیمی نشان تمدن وپیشرفت باشد چطورکشورهایی چون امریکا که قدمت چند قرن هم ندارند برمقدرات جهان تصمیم می گیرند.حتی مترسک شورای امنیت هم درچنگ این کشور می باشد.برادر عزیز باید به افکار قدیمی پایان دهیم .تکیه واستناد برنظریه یک پیشگوی ژاپنی مبنی برجنگ تمدنها طنزی ازجنس پیشگویی پایان جهان را می افریند.باز هم اگر اقای رضایی استاد عزیز رنجیده شده اند پوزش می خواهم .......
پاسخ ها
مرتضی
| Germany |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
تعداد و حجم نظرات از خود مقاله بیشتر شده است و البته بد که نیست .خوب خوب هم است.
انصافا این بخش از سخنان آقای سمندری هم منطقی است که نباید در گذشته ماند .اما به هر حال به نظریات امثال هانتینگتون هم نمی توان که بی اعتنا ماند .بالاخره او نقشه رویارویی تمدنها را ترسیم کرده است .نویسنده مقاله هم در حد اختصار عملیاتی شدن این نقشه را در خاورمیانه توضیح می دهد .من شخصا چیزی غیر منطقی در نوشته آقای رضایی هم ندیدم .اما مخلوط کردن مباحث علمی به دوره های مسئولیت و فرماندار بودن آقای رضایی و غیره را هم آقای سمندری گفته است که به نظرم غیر مرتبط بود و ایشان باید حق می دادند که تعبیر دیگری از سخن ایشان بشود که دوستانی آن تعبیر ها را کرده اند
سید کمال الدین علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
اینجانب از مطالب زیبا و ژرف برادرم استاد رضایی چنان محضوظ میشوم که با مرور چند باره مطالب نه تنها سیر نمیشوم بلکه بر عطشم افزوده میشود قطعا پویندگان معرفت ودانش از این مقالات بهره های فراوان میبرند کاش رضایی درجای دیگری بود آنوقت میدیدید چگونه از وجودش استفاده میشد دیگران از معلمان معمولیشان علامه میسازند وما .......... با نگاهی به برخی نظرات میتوان فهمید که در کجاییم وبا چه کسانی رودررو هستیم این دانشمند بی ادعا چه میگوید و برداشت برخی چه چیزی است .سر پوشیده میگویم اردبیل است اینجا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار