مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از توزیع سه هزار قلم کالا و وسایل ضروری بین سیل زدگان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 04 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از توزیع سه هزار قلم کالا و وسایل ضروری بین سیل زدگان استان خبر داد.
محمد سلیمانی عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام شامل یک هزار و 143تخته پتو، 430 تخته موکت، 31عدد گالن آب، یک هزار و 290 قوطی کنسرو و 44 تخته چادر امدادی است.
وی ادامه داد: افزون بر این، 411 کیلوگرم نایلون پوششی، 732 کیلوگرم برنج، 494 کیلوگرم قند و شکر، 309 کیلوگرم روغن مایع، 89کیلوگرم چای و 150 قرص نان به همراه 138 دست ظروف بین سیل زدگان شهرستان های مختلف استان ایلام توزیع شده است.
وی با بیان این که از زمان وقوع سیل تا ظهر امروز هلال احمر به شش هزار و 892 نفر امداد رسانی کرده است، گفت: در شهرستان ایلام به علت وارد شدن بیشترین حجم خسارت سیل، بالاترین عملیات امدادی ارائه شده است.
وی از بکارگیری 10 گروه ارزیابی، 79 تیم سیلاب، 10 گروه امداد و نجات، چهار دستگاه آمبولانس، 26 دستگاه خودرو کمک دار سبک، دو دستگاه خودرو امداد و نجات، چهار دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر و دو دستگاه مینی بوس برای عملیات امداد رسانی در این مدت خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام ادامه داد: به منظور ارتقا عملیات امداد رسانی به سیل زدگان، 184 نفر از نیروها به همراه 371 امدادگر و نجاتگر از ایلام، زنجان، کردستان، کرمانشاه، خوزستان و همدان به کارگیری شده اند.
وی افزود: همچنین برای اسکان اضطراری سیل زدگان دو اردوگاه در سالن ورزشی شهدای قلاویزان و هفت تیر برپا شده که تاکنون 80 نفر در آنها اسکان یافته اند.
وی 812 مورد عملیات تخلیه آب از منازل را از دیگر اقدام های این نهاد از زمان وقوع سیل بی سابقه هفته گذشته تا امروز در مناطق مختلف استان ایلام اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در سه روز پایانی هفته گذشته 334 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران مکان مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.
مسئولان ارشد ایلام، حجم و مقدار خسارت به بخش های مختلف عمومی و زیرساخت های شهری و روستایی استان را 10 هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار