رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین، از توقیف محموله ۹ تنی ماهی منجمد به دلیل شرایط نامناسب حمل، خبر داد
کد خبر: ۱۲۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین، از توقیف محموله ۹ تنی ماهی منجمد به دلیل شرایط نامناسب حمل، خبر داد.
عیسی غیاث یزدی، بابیان اینکه محموله فوق که از مناطق جنوبی کشور به قزوین منتقل‌شده بود، اظهار کرد: محموله‌های ماهی منجمد که عمدتاً از جنوب کشور وارد می‌شوند، علیرغم داشتن مجوزهای لازم برای حمل، به دلیل فقدان شرایط دمایی مناسب و عدم رعایت زنجیره سرد، این محموله پس از نمونه‌برداری تازمان اعلام نتیجه آزمایشگاه توقیف شد.
 
وی خاطرنشان کرد: حمل هرگونه فرآورده خام دامی نیازمند دریافت مجوزهای قانونی و تأمین شرایط لازم برودتی است لذا برای حمل هرگونه فرآورده خام دامی منجمد باید دمای ۱۸- و برای فرآورده خام دامی تازه باید دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد تأمین شود.
 
وی در ادامه در خصوص کارکرد ترموگراف گفت: رعایت زنجیره سرد باید در کل مسیر توسط خودروهای حمل رعایت شود که این امر با نصب ترموگراف مورد تائید دامپزشکی قابل‌پیگیری است و چنانچه خودرویی فاقد سیستم ثبت لحظه‌ای دما باشد، اجازه تخلیه به محموله داده نخواهد شد.
 
جمع‌آوری فروشندگان غیرمجاز تخم‌مرغ در قزوین
 
مهدی مهر زاده معاون اداره دامپزشکی شهرستان قزوین نیز در ادامه گفت: در یک بازدید مشترک، با حضور نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت شهید بلندیان، واحد سد معبر شهرداری و کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین، برخی مراکز عرضه غیرمجاز تخم‌مرغ شناسایی‌شده و ضمن جمع‌آوری آن‌ها توسط واحد سد معبر شهرداری، پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
 
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه احتمال انتقال بیماری‌های مختلف از تخم‌مرغ پرندگان به مصرف‌کنندگان وجود دارد، لازم است تا همه تولیدات ازاین‌دست تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی مستقر در واحدهای  تولیدی انجام گیرد.
 
معاون اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: همچنین عده‌ای سودجو، که به‌صورت غیرمجاز اقدام به تولید تخم‌مرغ می‌کنند، تولیدات خود را خارج از سیستم قرنطینه به بازار عرضه می‌دارند که می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد.
 
مهر زاده همچنین به مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ توصیه کرد: از خرید تخم‌مرغ‌هایی که به‌صورت دست‌فروشی در خودروها به فروش می‌رسد خودداری کرده و با توجه به آلودگی‌های اولیه احتمالی و حساسیت این فرآورده خام دامی به تغییرات دمایی تخم‌مرغ مصرفی خود را از مراکز معتبر تهیه کنند./پ

منبع: ایران خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار