کد خبر: ۱۲۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 09 November 2015

مشکلات و نیازهای امدادی و نحوه مدیریت بحران استان البرز هنگام بروز پدیده های جوی و وقوع حوادث، روز دوشنبه درمیزگردی نشستی با حضور مسئولان این بخش در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز بررسی شد.

به گزارش ایرنا، دراین میزگرد که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیر راهداری، مدیرکل هواشناسی و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز، برگزار می شود، پدیده ال نینو، میزان آمادگی استان برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی، امکانات و تجهیزات هلال احمر دربخش امداد و نجات و راهداری مورد بررسی قرارگرفت.

علل بروز برخی حوادث غیرمترقبه درجاده کرج - چالوس و ارایه راهکارها دراین زمینه از دیگر موضوعات بود که در این میزگرد به آن پرداخته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در این میزگرد از به اجرا در آمدن طرح جامع اطلاع رسانی در بخش مدیریت بحران خبرداد.

مهدی مهرور افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نیازهای جمعیتی و اجتماعی استان البرز دربحث حوادث غیر مترقبه، موضوع ساماندهی امکانات را با جدیت پیگیری می کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز در این میزگرد با برشمردن برخی اقدامات پیشگیرانه هلال احمر در بخش آموزش و امداد ازآمادگی دستگاه برای خدمات دهی در مواقع ضروری خبرداد.

داود رجبی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما تعداد نیروی های امدادی هلال احمر استان در پایگاه ها 50درصد افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز دراین میزگرد خبری به پدیده النینو اشاره کرد و گفت: کانون این پدیده در اقیانوس اطلس است که بر آب و هوای ایران تاثیر خواهد گذاشت.

منصور رحمانیان افزود: امسال میزان بارندگی ها در کاهش افزایش می یابد که البته یک ونیم درجه هوا گرمتر می شود.

وی ادامه داد: اکنون کشور به ویژه استان البرز دچار تغییر اقلیم شده که این تغییر اقلیم

تصنعی است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تاکید کرد که برای برون رفت از این وضعیت باید از عوامل آلاینده هوا بکاهیم و به توسعه صنعت سبز روی بیاوریم.

عباس صفری مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه یکهزار و360 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی در این استان وجود دارد،گفت: البرز بیشترین ترافیک جاده ای را در کشور دارد.

وی ادامه داد: برای توسعه راه های استان البرز به اعتبارات کلانی نیاز است زیرا جاده های این استان ترانزیتی می باشد.

صفری گفت: اکنون در جاده کرج - چالوس به خاطر ترافیک سنگین نمی توانیم طرح آسفالت آن را با سرعت پیش ببریم .

وی افزود: به رغم اینکه امسال پیش بینی کرده بودیم 75 کیلومتر از جاده کرج - چالوس راه روکش آسفالت کنیم اما به علت گره ترافیکی تنها 25 کیلومتر آن را انجام دهیم.

مشروح مباحث مطرح شده در این میزگرد در روزهای آینده منتشر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار