جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به آمادگی کامل این استان برای تردد زائران اربعین گفت: امکانات و زیرساخت های ارتباطی استان برای تردد زوار به خوبی آماده شده است.
کد خبر: ۱۲۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 16 November 2015
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به آمادگی کامل این استان برای تردد زائران اربعین گفت: امکانات و زیرساخت های ارتباطی استان برای تردد زوار به خوبی آماده شده است.
حسین کلانتری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اربعین سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در حوزه های راه، آب، برق و روشنایی جاده، تاسیسات زیر بنایی و افزایش امکانات پایانه مرزی مهران صورت گرفته است.
وی افزود: افزایش گیت های تردد از پایانه مرزی، ایجاد امکانات رفاهی، پل دسترسی، آسفالت راه ها به مسافت 50 کیلومتر، 17 کیلومتر شبکه آبرسانی و استقرار نمایندگی موقت کنسولگری عراق در استان برای صدور ویزا از جمله این اقدامات است.
کلانتری تعریض و بهسازی بیش از 65 دهنه پل بزرگ در مسیرهای منتهی به مهران، اختصاص 100 هکتار زمین برای ساخت پارکینگ در ورودی شهر مهران و افزایش امکانات خدماتی و رفاهی در مرز مهران از دیگر کارهایی است که در این مدت انجام شده است.
وی یادآور شد: تمام تلاش دولت فراهم نمودن زیرساخت های مناسب در این استان برای سهولت در تردد زوار عتبات عالیات است تا بتوانیم همچون گذشته میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در خصوص اظهار نظر برخی مسئولان کشوری مبنی بر حذف مهران از مسیر تردد زائران اعتبات عالیات تاکید کرد: مرز مهران امن ترین و نزدیکترین مسیر برای عزیمت به شهرهای مذهبی عراق است از این رو بیشتر زائران این مسیر را برای تردد انتخاب می کنند.
کلانتری گفت: براساس پیش بینی های انجام شده 75 درصد زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته از این مرز به عراق رفتند و امسال نیز بطور حتم شاهد تردد این حجم از جمعیت زوار از مرز مهران خواهیم بود.
سال گذشته و در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرز مهران برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی تردد کردند و براساس پیش بینی ها امسال این میزان به بیش از دو میلیون نفر خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار