استاندار یزد گفت: شایسته است اولویت در برنامه‌ریزی برای اجرای اردوهای طرح هجرت با مسائل مهم استان نظیر آب و مدیریت مصرف آب کشاورزی باشد.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی طرح هجرت و اردوهای جهادی استان یزد اظهار داشت: اردوهای جهادی طرح بسیار خوب و ارزشمندی است که توسط جوانان و نوجوانان در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم و روستاها اجرا شده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها در اردوهای جهادی گسترده، میدانی و عملیاتی است و بر روی سه محور سازندگی و خدمات‌رسانی به روستاها، ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه و غنی‌سازی اوقاف فراغت جوانان بنا شده است.

استاندار یزد افزود: امروز نیاز داریم که از طریق اجرای طرح‌هایی مانند طرح هجرت، جوانان و نوجوانان خود را با فرهنگ کار و تلاش آشنا و این فرهنگ را در بین آنها ترویج کنیم.

وی تصریح کرد: جوانان و دانشجویان علاقه دارند تا در کنار تحصیل و کسب علم خود با حضور در چنین پروژه‌های مشارکتی، مهارت‌های لازم را بیاموزند و توانمندی‌های خود را در میدان رقابت نشان دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه اردوهای جهادی، روحیه تعامل، همکاری و مشارکت‌جویی را در بین جوانان افزایش می‌دهد، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان دستاورد مهم دیگر طرح هجرت است.

وی ادامه داد: با انجام اردوهای جهادی در روستا به سازندگی این مناطق کمک می‌شود و جوانان ضمن خدمت‌رسانی به مناطق محروم، توسعه پایدار در روستاها را رقم می‌زنند که این مهم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.

میرمحمدی افزود: امروز نیاز داریم که فرهنگ کار و تلاش را در نقاط مختلف ترویج کنیم، زیرا شاهدیم که در استان یزد با وجود اینکه فرصت‌های شغلی وجود دارد، جوانان ما بیکار هستند و این شایسته استان یزد نیست.

استاندار یزد اظهار داشت: اگر اقتصاد ما مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، با رویکرد درون‌زایی و تولید ملی و برون‌گرایی باشد، به تولید ثروت و رفع فقر خواهیم پرداخت و کشورمان در معرض تهدیدهای خارجی در حوزه اقتصاد قرار نخواهد گرفت.

وی یکی از ابزارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی را استفاده بهینه از ثروت ملی و داشته‌ها دانست و اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و نحوه مصرف تولیدات داخلی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: شکل‌گیری اقتصاد جمهوری اسلامی ایران باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد و به عبارت دیگر با تولید ثروت و رفع فقر، پایه‌های اقتصاد تقویت می‌شود.

میرمحمدی از مسئولان برگزاری طرح هجرت و اردوهای جهادی استان یزد خواست تا در برنامه‌ریزی‌های خود اولویت‌های استان مانند آب و مدیریت مصرف آب کشاورزی را مدنظر قرار دهند تا فعالیت‌های جوانان و نوجوانان به نفع استان و شهروندان باشد.

سردار اکبر فتوحی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در اردوهای جهادی یزد پرداخت و اظهار داشت: در سایه بسیج سازندگی بسیاری از محرومیت‌ها از جامعه دور شده است و علت موفقیت ما در برنامه‌های طرح هجرت و اردوهای جهادی، تعامل و همکاری با مسئولان نهادهای مربوطه است.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: اردوهای جهادی در قالب تیم‌های دانش‌آموزی، بهداشتی و درمانی،‌ سازندگی، دانشجویی و ... در دو حوزه خواهران و برادران اجرا شده و تابستان امسال 508 دانشجو متشکل از 319 خواهر و 189 برادر در این اردوها در استان یزد شرکت کرده‌اند.

سیدمحمد میرقانعی خواستار مشارکت بیشتر و جدی‌تر جوانان به ویژه در حوزه دانشجویی در اردوهای طرح هجرت شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار