با حکم ترکان
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور حکم مسؤلیت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس را صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 21 November 2015

به گزارش تابناک  تبریز، با صدور حکمی از سوی دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در روزهای اخیر جمشید تقی‌زاده به عنوان هفتمین مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس از سوی ترکان دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به جای عرب‌باغی منصوب شد.

در حکم جمشید تقی‌زاده، هفتمین مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس آمده است: به استناد ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و با توجه به تفویض اختیار ریاست محترم جمهوری، نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند به موجب این ابلاغ به عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس منصوب می‌شوید.

بعد از این حکم چند بار زمان معارفه اعلام شد. تا اینکه در خبر دیگری اعلام شد که حکم قبلی ترکان کم لکن اعلام می‌شود.

اکبر ترکان دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در 30 آبان‌ماه سال‌جاری با ابلاغ حکمی، احکام صادر شده در 11 آبان ماه سال‌جاری را کان لم یکن عنوان کرد.

حکم صادر شده به شرح ذیل است:

جناب آقای جمشید تقی زاده بر اساس مذاکرات انجام شده، به موجب این ابلاغ حکم شماره 2856/10/942 مورخ 11/8/1394 کان لم یکن تلقی می‌شود.

رونوشت: جناب آقای عرب باغی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد ارس برای انجام وظیفه به موجب ابلاغ شماره 251/10/922 مورخ 15/7/94

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

براساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 7/4/1384 به شماره 20708/ت530820 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9700 هکتار از اراضی منطقه می‌شد که براساس مصوبه جدید این هیئت محترم در تاریخ 14/9/1387، محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخش‌هایی از 2 شهرستان جلفا و کلیبر افزایش یافت.

این محدوده ابلاغی در بخش متصل، محدوده اصلی را از 9700 هکتار به 20500 هکتار افزایش داده است و در سه بخش منفصل نیز قسمتی از شهرستان کلیبر به وسعت 24 هزار هکتار (موسوم به قلی بیگلو) و اراضی اطراف سد خداآفرین به وسعت 6100 هکتار و محدوده گمرک نوردوز (مرز ایران با ارمنستان) به وسعت 240 هکتار جمعاً به وسعت 51000 هکتار کل محدوده منطقه آزاد ارس را تشکیل می‌دهد.

شهرستان جلفا در شمال غربی استان آذربایجان شرقی، از شمال به رودخانه ارس و جمهوری‌های نخجوان و ارمنستان و آذربایجان منتهی می‌شود، همچنین وسعت این شهرستان 1670 کیلومتر مربع است که شهرستان کلیبر حدود شرقی و شهرستان‌های مرند و اهر نیز همسایگان جنوبی این شهرستان محسوب می‌شوند.

براساس این گزارش، جلفا از زمان‌های پیش از میلاد به خاطر موقعیت جغرافیایی و استراتژی اهمیت خاصی داشته و از لحاظ فرهنگی و مدنی دارای شهرتی بس فراوان بوده است.

تاریخ جلفا را مورخین به قرن 5 قبل از میلاد ارجاع می‌دهند که در آن زمان اسم جلفا، جولاء (بافنده) بود و پس از مکان گزینی ارامنه جولا به جوغا تغییر کلمه داد، ولی پس از کوچاندن ارامنه توسط شاه عباس صفوی نام لاتین Jolfa به این مکان گزیده شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
این هم نوبره به خدا!!! تو این کشور عجب اتفاقاتی میرفته!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
ترکان فقط اهل سیاست کاریه!!! آخر و ماحصل سیاسی کاری میشه مدیریت این چنینی و طنز آلود'!
جعفریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
آدم باید تعهد به نظام داشته باشه وقتی مسئولیتی تو نظام قبول میکنه! جناب ترکان سیستم مدیریتی کشور و انتصابات هر بازی یا سرگرمی نیست'
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
جان من گوش کن! صدا و سیما رو نخر کارتو درست کن.
حمید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
چناب ترکان مناطق آزاد با سایر سیستم های کشور متفاوت هستند چون بخشی بزرگ از فعالیت های این منطقه به خارج از مرزها و سرمایه گذاران خارجی مربوط است پس عدسک توانایی تصمیم گیری حضرتعالی و تعدد نظرات جنابعالی ظربه ای مهلک به این منطقه میزند'
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
عجب نوع رفتاری در انتصابات شاهدیم' پسر من تو محله واسه تیم فوتبالشان کاپیتان تعین میکنن نسبت به تصمیمشان و بازخورد تعهد دارند!! اما جناب ترکان هر وقت خواست حکم میده هر وقتم خواست لغو میکنه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
عجب دوره زمانه اي شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار