مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان یزد از رشد بیش از دو برابری میزان صادرات فراورده‌های خام دامی استان به سایر کشورها در سال‌جاري و در مقايسه با هشت ماهه‌ي سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 23 November 2015

به گزارش تابناک یزد،دکتر "نرگس حسینی" در اين رابطه اظهار كرد: این محصولات صادراتی شامل انواع پودر گوشت، تخم مرغ، گوشت کبک و بلدرچین، پا و پنجه مرغ و غيره است که به کشورهای ارمنستان، هنگ کنگ، تایلند، ترکمنستان، ویتنام و غيره صادر شده است.

وي خاطرنشان كرد: صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع  فراورده‎‎های خام دامی از سوي اداره کل دامپزشکی استان یزد در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت مبنی بر افزایش صادرات غیر نفتی و به منظور حمایت از تولید‌کنندگان بوده است.

حسینی همچنين نظارت و بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

اين مسئول در پايان اظهار كرد: اداره کل دامپزشکی استان یزد با اعمال نظارت‌ها و پایش‌های مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی زمینه کاهش تلفات و بیماری‌های دام و طیور و همچنین ارتقاي شاخص‌های بهداشتی تولید این صنعت را فراهم آورده است که این امر نیز به نو به خود منجر به افزایش صادرات فراورده‌های خام دامی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار