شهردار اردبیل در نشست با هیئت مدیره خانه مطبوعات:
دکتر حمید لطف اللهیان، مطبوعات و رسانه ها را بازوی کمکی شهرداری در این حرکت دانست و اضافه کرد: نگاه ما به مطبوعات نگاه کمک و همراهی است و ما سعی داریم از پتانسیل رسانه ها در بسط و توسعه امر آموزش بهره ببریم و روابط عمومی شهرداری هم از این پس در همین راستا حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 24 November 2015
مطبوعات و رسانه های مکتوب می توانند در نقش بازوی کمکی؛ یاریگر شهرداری در تحقق آموزش های شهروندی باشند.

مطبوعات در آموزش های شهروندی بازوی كمكی شهرداری اند

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در جریان دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان با بیان این مطلب افزود: شهرداری یک ارگان فرهنگی و خدماتی است و در دوره جدید فعالیت مجموعه شهرداری، توجه و نگاه به شهر و شهروند ارجحیت دارد.

شهردار اردبیل با تاکید بر بحث آموزش های شهروندی، اظهار داشت: شهر باید شهروند داشته باشد نه شهرنشین و بر همین مبنا شهرداری وظیفه دارد با توجه ویژه به مسائل آموزش شهروندی، شهری مناسب از نظر فرهنگی و اجتماعی بسازد و این از وظایف شهرداری است.

لطف اللهیان تصریح کرد: در صورت موفقیت در این موضوع، بسیاری از مشکلات عمرانی و خدماتی شهر هم حل خواهد شد و بسیاری از مسائلی که امروز جامعه شهری اردبیل با آن مواجه است رفع خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات متنوع شهرداری اردبیل در سطح شهر، ادامه داد: به عینه شاهد خدمات شهرداری در تمام نقاط شهر هستیم و این وظیفه ذاتی شهرداری است و قطعا پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان، ایجاب می کند این خدمات به روز و دائمی انجام گیرد.

این مسوول اظهار داشت: شهرداری وارد بحث ها و موضوعاتی شده است که بتواند چهره شهر را فرهنگی تر نشان دهد و بر همین اساس، بحث جمع آوری معتادین از سطح شهر و ایجاد مراکز ترک اعتیاد و حمایت مادی و معنوی از این مراکز، جمع آوری متکدیان، ایجاد خانه ریاضیات اردبیل به منظور کمک به افرادی که در بحث های آموزشی توان لازم را ندارند، حوزه ورزش، خانه شهروند، ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و کم برخوردار و ... که همگی در راستای همان برنامه های آموزشی تعریف شده است.

وی مطبوعات و رسانه ها را بازوی کمکی شهرداری در این حرکت دانست و اضافه کرد: نگاه ما به مطبوعات نگاه کمک و همراهی است و ما سعی داریم از پتانسیل رسانه ها در بسط و توسعه امر آموزش بهره ببریم و روابط عمومی شهرداری هم از این پس در همین راستا حرکت خواهد کرد.

وی افزود: تعامل مناسب خانه مطبوعات استان در دوره اخیر با شهرداری، بسیار عالی بوده و شهرداری هم همراهی های لازم را با مجموعه خانه مطبوعات و جامعه رسانه استان انجام خواهد داد.

لطف اللهیان با استقبال از طرح ایجاد موزه–کتابخانه مطبوعات استان، اظهار داشت: این کاری مناسب و کاربردی است و شهرداری اردبیل برای حمایت مادی و معنوی از این طرح، اعلام آمادگی می کند.

وی افزود: درخصوص دکه های مطبوعاتی هم طرح ایجاد کارگروهی در این خصوص برای تامین نظر مطبوعات استان و همچنین رفع و کاهش مشکلات دکه داران، طرح بسیار مناسبی است و شهرداری در این خصوص هم اعلام آمادگی می کند.

مدیرخانه مطبوعات استان:

موزهکتابخانه مطبوعات استان ایجاد شود

شمشین دوره خانه مطبوعات استان در دومین سال دوره مسوولیت خود در نظر دارد در طرحی ماندگار، موزه–کتابخانه مطبوعات استان را در محل خانه مطبوعات استان ایجاد نماید، اما این حرکت نیازمند حمایت های دلسوزانه مسوولان است.

هادی صباغی مدیر خانه مطبوعات استان در جریان نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با شهردار اردبیل با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه بحث آرشیو سازی و سابقه سازی از محصولات مطبوعاتی استان مورد غفلت قرار گرفته و اردبیل با این قدمت از کار مطبوعاتی، آرشیو مناسبی از فعالیت های سال های گذشته در این حوزه ندارد و ما قصد داریم با جذب کمک از ارگان ها و دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان، این طرح را در محل خانه مطبوعات استان عملیاتی کنیم.

صباغی با بیان تلاش و همت صادقانه همگی همکاران مطبوعاتی در بازتاب اخبار، مسائل، موفقیت ها و مشکلات استان، اظهار داشت: همکاران ما در رسانه ها برای کار خود از جان مایه می گذارند و بدون چشمداشت مالی آنچنانی، تلاش خود را صرف انجام رسالت خود می کنند و قطعا این حق آنهاست که این حرکات و عملکردها، در حافظه تاریخی استان باقی بماند و برهمین اساس نیاز به ایجاد موزه مطبوعات و رسانه ها، امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرخانه مطبوعات استان با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب عرضه نشریات در دکه های مطبوعاتی سطح استان اظهار داشت: متاسفانه فقدان نظارت مناسب در این حوزه، باعث شده تا تعدادی از افراد از دکه های مطبوعاتی به عنوان سوپر مارکت و محل عرضه انواع خوراکی ها استفاده کرده و در برابر اعتراض اصحاب رسانه و مطبوعات هم موضع نامناسب بگیرند.

وی افزود: انصافا تعدادی از این عزیزان بخصوص در مرکز شهر، با رعایت مفاد قراردادهای خود با ارشاد و شهرداری، در حد مقدورات، نشریات استانی و کشوری را ارائه می کنند، ولی متاسفانه در دکه های دور از هسته مرکزی شهر و شهرک ها، دقیقا کاربری این دکه ها عوض شده است و خانه مطبوعات استان آماده است در بحث نظارت، به شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کمک کند.

صباغی با پیشنهاد طرح ایجاد اتحادیه دکه داران استان، اظهار داشت: خانه مطبوعات استان در کنار فعالین این عرصه، کمک و همراهی کند تا این صنف زحمتکش و محروم، بتوانند به حقوق قانونی خود دست یابند.

بهنام دانشی نایب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استانهم طی سخنانی با اشاره به برخی بی توجهی ها در عرضه آگهی های شهرداری به نشریات سراسری و همچنین ناعدالتی در تعرفه های آگهی ها، خواستار توجه روابط عمومی و امور مالی شهرداری به این مورد شد.

وی افزود: دادن آگهی به تعداد محدودی از نشریات سراسری، باعث شده تا عدالت در این حوزه رعایت نشود، ضمن اینکه حتی در تعرفه های نشریات محلی هم معیار مشخصی برای قیمت زنی وجود ندارد و قطعا باید این موضوع بصورت مناسب و عادلانه سامان دهی شود.

حسین صدقی رئیس کمیته ساماندهی نیروی انسانی خانه مطبوعات استانهم طی سخنانی با تشکر از مساعدت شهردار محترم در تامین مالی سایت خانه مطبوعات استان، ایجاد این سایت و ساماندهی اعضا از طریق این سایت را یک اقدام ماندگار در تاریخ مطبوعات و رسانه های استان دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان سالجاری، این ساماندهی از طریق سایت، نهایی و اجرایی شود.

رضا موذنی هم به نمایندگی از توزیع کنندگان نشریات و دکه داران طی سخنانی با اشاره به مشکلات و محرومیت های این صنف، توجه به نحوه کار و معیشت این قشر را خواستار و اظهار داشت: متاسفانه همکاران ما هیچ حامی و کمکی در شغل خود ندارند و با سال ها فعالیت، نه بیمه دارند نه درآمد مناسب و عملا عده ای به عنوان مالک با اجاره دادن دکه ها، سود اصلی را می برند و فعالین اصلی هیچ سودی از این امر نمی برند.

وی عدم نظارت مناسب را مهمترین مشکل دکه داران دانست و اظهار داشت: در برخی دکه ها افرادی فعالیت می کنند که حتی بدهی خود به توزیع کنندگان را با پررویی تمام نمی دهند و نشریات را هم عرضه نمی کنند. موذنی افزود: انتظار می رود اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، شهرداری و خانه مطبوعات در این خصوص کمک و حمایت کنند تا ضمن پاکسازی مناسب و سپردن کار به دکه داران واقعی و نظارت مستمر، زمینه فعالیت سالم این قشر زحمتکش را فراهم نمایند.

در این جلسه مقرر شد تا طرح ایجاد اتحادیه دکه داران و توزیع کنندگان استان با پیگیری خانه مطبوعات و نماینده دکه داران و حمایت و همکاری شهرداری اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان انجام گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار