تابناک آذربایجان غربی: قربانعلی سعادت در دیدار با منصور آیرم سرکنسول ایران در نخجوان با برشماری ظرفیت‌های مشترک همکاری ایران و جمهوری خودمختار نخجوان اظهار داشت: انتظار می‌رود حجم و وسعت مبادلات تجاری و روابط سیاسی کشورمان با نخجوان با نقش بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی بیش از پیش افزایش یابد.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 25 November 2015

وی افزود: بسترسازی برای تعاملات فرهنگی و ادبی، فرصت‌های جدید افزایش تعاملات بین ایران و نخجوان را ایجاد می‌کند، بنابر این در این راستا از برگزاری همایش بین‌المللی استاد محمدحسین شهریار با مشارکت نخجوان استقبال می‌کنیم.

سعادت گفت: دانشگاه‌های نخجوان و ارومیه می‌توانند محورهای همکاری‌های فرهنگی و علمی بین دو طرف را استخراج و اعلام کنند و علاوه بر آن در تمام بخش‌های اقتصادی، نمایشگاهی، کشاورزی، ورزشی، صنعتی، فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو فرصت مغتنمی را برای افزایش تعاملات صنعتی و بازرگانی با کشورهای همسایه ایران در شمال غرب کشور ایجاد کرده است بنابر این انتظار می‌رود با اتمام نمایشگاه دائمی این منطقه که در فضایی حدود 4000 متر مربع در حال احداث است ظرفیت‌های جدید همکاری ایران و نخجوان قابل بهره برداری باشد.

منبع: اروم نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار