منطقه توریستی و گردشگری سلیمان‌تنگه در شهرستان ساری از جاذبه‌های ناشناخته و بی‌نظیر در استان مازندران است.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 28 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، منطقه متنوع و زیبای جنوب ساری و سدسلیمان تنگه جذابیت های مختلفی از کوه، جنگل، چشمه، رودخانه و طبیعت سحرانگیز را در خود جای داده که  دیدن این منظره های زیبا در یک‌جا خاطراتی ماندگار برای طبیعت دوستان به یادگار می گذارد.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران در این باره می‌گوید: سلیمان تنگه جاذبه‌ای بی نظیر در ایران محسوب می شود که از تنوع اکوسیستمی برخوردار است.
دلاور بزرگ‌نیا اظهار می‌کند: سد شهید رجایی در سال 1375 در دل این منطقه افتتاح شد؛ دریاچه پشت این سد به دلیل واقع شدن در منطقه ای جنگلی، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.
وی می‌افزاید: ماهی قزل‌آلای این منطقه که در پایین دست این سد پرورش داده می شود به یک جاذبه برای حضور و خرید گردشگران مبدل شده است.
این مسئول تاکید می‌کند:‌ قزل‌آلای سلیمان تنگه که آوازه‌اش پیچیده در حال تبدیل شدن به یک فرصت درآمدزا برای گردشگری منطقه است.
به گزارش ایسنا، چند مرکز تولید و پرورش ماهیان سردآبی قزل‌آلا در نزدیکی این سد وجود دارد که به عرضه مستقیم انواع ماهی‌های قزل‌آلا اقدام می کنند.
وجود طرح‌های پرورش ماهی قزل‌آلا اشتهای غذایی گردشگران با هر ذوقی را به خوردن ماهی کباب باز می کند.
شالیزارهای سرسبز و پوشش جنگلی به زیبایی های این منطقه تنوع خاصی بخشیده است که روح خسته هر طبیعت دوستی را شاد می کند.
سایبان های طبیعی پوشیده از درختان سربه فلک کشیده در کنار رودخانه پرآب و دلربای تجن چشم هر گردشگر خوش ذوق را به خود معطوف می کند.
با اینکه کباب ماهی یکی از لذیذترین غذاهاست اما به دلایل نامشخصی، هنوز میان مردم ایران جا نیفتاده و طرفدار ندارد؛ کباب ماهی بسیار سریع آماده می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.
اگر از ماهی فیله استفاده می‌کنید ماهی را خرد کرده و به سیخ بکشید. اگر هم از ماهی درسته استفاده می‌کنید چاره کار استفاده از توری کباب‌پز است. در صورتی که توری در دسترس ندارید، چند سیخ کباب باریک را به موازات هم روی منقل چیده و ماهی را روی آن کباب کنید. فقط لازم است که سیخ‌ها را کمی چرب کنید تا ماهی به آن نچسبد.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار