رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قدس گفت: 30 صنف متخلف در این شهرستان محکوم به پرداخت جریمه نقدی شدند.
کد خبر: ۱۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ 14 March 2015
حسن عقبایی در گفت و گو با ایرنا افزود: این اصناف متخلف روز پنج شنبه در گشت مشترک بازرسی با حضور رییس اداره تعزیرات و نایب رییس اتاق اصناف در محل جریمه شدند.

وی افزود: در بازرسی از 175 صنف خدماتی، مواد غذایی و پوشاک، 30 پرونده برای آنها تشکیل شد و از طریق سامانه، جریمه این واحدها که ارزش ریالی آن حدود 20 میلیون و 223هزار ریال بود از سوی آنها پرداخت شد.

عقبایی با اشاره به اینکه بازرسی ها در این روز غالبا از واحدهای عرضه مواد غذایی صورت گرفت و بیشترین تخلفات مربوط به فروشندگان میوه و مرغ است گفت: گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و رعایت نکردن موارد بهداشتی از مواردی بود که در این بازرسی مد نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه واحدهای عرضه مرغ گرم اجازه بی خس و فیله کردن مرغ و فروش آن به صورت قطعه کرده را ندارند گفت: این واحدها همچنین مجاز به عرضه مرغ منجمد نیستند و فقط باید مرغ گرم را به صورت بسته بندی عرضه و در حضور خریدار به قطعات مورد نظر تقسیم کنند.

عقبایی با بیان بازرسی از پارکینگهای توقف خودرو گفت: عدم صدور فاکتور و درج قیمت از مواردی بود که در این بازرسی مورد نظر بود و متخلفین جریمه شدند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: در گشت بازرسی از اغذیه فروشی ها به چند واحد اخطار داده شد و با جریمه در محل اعمال قانون صورت گرفت و در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر فروش جگر مرغ به جای گوسفند در یک جگر فروشی بازرسی صورت گرفت و با وجود تخلفات بهداشتی مورد گزارش شده مشاهده نشد.

وی گفت: با توجه به اینکه عرضه محصولات غذایی از جمله انواع ماکارونی بدون بسته بندی و تاریخ تولید و مصرف و کد بهداشتی مجاز نیست واحدهایی که این مواد را به صورت فله عرضه می کردند علاوه بر معدوم کردن کالاهایشان ملزم به پرداخت جریمه ریالی شدند.

وی فروش آبزیان مختلف از جمله ماهی و لاک پشت در مغازه های میوه و اغذیه را خلاف قانون اصناف دانست و گفت: مواردی از این دست تداخل صنفی محسوب شده و علاوه بر اخطار جریمه نیز شامل چنین واحدهایی می شود.

در بازرسی از فروشندگان پوشاک نیز با توجه به قیمت خرید و فروش در فاکتورها واحدهایی که بیش از سود مصوب اقدام به فروش اجناس می کردند جریمه شده و پرونده برای آنها تشکیل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قدس از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه 124 به اطلاع بازرسان این اداره رسانده تا در اسرع وقت نسبت به آن مورد رسیدگی لازم صورت گیرد.

گشت مشترک بازرسی با حضور رییس اداره صنعت، معدن و تجارت، رییس اداره تعزیرات، نایب رییس اتاق اصناف و کارشناسان این ادارات و شبکه بهداشت و دامپزشکی روز پنج شنبه از واحدهای صنفی شهرستان انجام شد.

در شهرستان قدس 10 هزار واحد صنفی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار