فرماندار شهرستان گرمی از پیشرفت 30 درصدی سد عمارت در شهرستان گرمی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 30 November 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، میر علی رحیمی‌زاد عصر امروز در جریان بازدید از روند احداث چندین پروژه عمرانی و توسعه‌ای در گرمی اظهار کرد: سد عمارت بزرگترین سد خاکی شمالغرب کشور یکی از عوامل مؤثر در نجات این شهرستان از محرومیت مزمن است.

وی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم این سد در ردیف اعتبارات مرزی قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان گرمی با بیان اینکه در 10 سال گذشته برای اجرای این پروژه تنها 60 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده بودند، گفت: در دولت تدبیر و امید تنها در سال‌جاری 90 میلیارد تومان اعتبار معمول به آن اختصاص داده شده است.

رحیمی‌زاد افزود: ‌با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برآورد شرکت آب منطقه‌ای استان پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 96 این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تا به امروز 20 میلیارد تومان برای احداث سد عمارت گرمی هزینه شده و در زمان تحریم و مشکلات اقتصادی کشور، دولت 3 هزار و 700 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری سد عمارت گرمی اختصاص داده که این کار در نوع خود بی‌نظیر است.

رحیمی‌زاد اضافه کرد: مسئولان اجرایی سد عمارت باید گزارش‌ها و مراحل انجام تکمیل این سد مهم را به مردم اطلاع‌رسانی کنند چرا که این پروژه برای مردم منطقه بسیار اهمیت دارد و تکمیل آن می‌تواند به توسعه منطقه کمک کند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری شمال استان که گرمی را نیز در بر می‌گیرد به سبب امتیازاتی که برای تجارت تاجران و سرمایه‌گذاران دارد، می‌تواند عامل توسعه اقتصادی و تجاری باشد.

رحیمی‌زاد گفت: گرمی نیز از این توسعه‌یافتگی بهره‌مند شده و راه‌اندازی این منطقه می‌تواند نقطه عطف تحولی در این منطقه باشد.

وی افزود: امیدواریم با همت مسئولان کشوری و استانی به زودی در مجلس شاهد تصویب نهایی ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال استان باشیم تا زیرساخت‌های لازم برای توسعه‌یافتگی منطقه گرمی فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار