صبح روز دوشنبه 9 آذرماه کلنگ احداث سالن ورزشی چندمنظوره روستای دیزج مرگور بخش سیلوانای ارومیه با حضور مسئولین استانی و محلی به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷ 01 December 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی صبح روز دوشنبه 9 آذرماه با حضور مسئولین استانی و محلی و نیز اهالی روستای دیزج مرگور بخصوص جوانان و نوجوانان، کلنگ احداث سالن ورزشی چندمنظوره این روستا طی مراسمی به زمین زده شد.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم ورزش را مایه حرکت ، پویایی و نشاط اجتماعی و نیز سلامت همگانی بخصوص در محیط های پاک روستایی دانست و گفت: روستاهای ما مهد غیرت و تلاش و کوشش هستند و بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران صاحب نام ما از استعداهای برتر روستایی بوده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه گفت: افزایش سرانه ورزشی یکی از مهمترین دغدغه های ما در استان است و باید با تلاش و همدلی و مساعدت های لازم به لحاظ اعتباری بتوانیم به شرایط نسبتاً بهتری برسیم.

عبدالله چمن گلی همچنین گفت: در این راستا برای توسعه و استانداردسازی فضاهای ورزشی 45 طرح عمرانی ورزشی در استان در دست اجراست.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان آذربایجان غربی در سرانه فضاهای ورزشی در رتبه 26 کشور قرار دارد و پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی در استان باید جبران شود افزود: برای جبران این ضعف باید طرح های عمرانی در دست اجرا و نیز طرح های نیمه تمام بخش ورزشی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 40 تا 90 درصدی 45 طرح عمرانی ورزشی در دست اجرای استان اظهار کرد: سالن های سرپوشیده و زمین های فوتبال ، ورزشگاههای فوتبال و خانه های تخصصی رشته های ورزشی از جمله این طرحها هستند.

چمن گلی با بیان اینکه تا پایان امسال 20 طرح از این طرحهای نیمه تمام ورزشی در استان به بهره برداری می رسد ، بیان کرد: امسال اعتبارات ورزشی آذربایجان غربی از محل اعتبارات ملی با دو برابر افزایش به بیش از 60 میلیارد ریال رسیده و از محل اعتبارات استانی نیز امسال نزدیک به 90 میلیارد ریال به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه توجه به زیرساخت ها در راستای توسعه فضاهای ورزشی و اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت کاری قرار دارد ، گفت: استان آذربایجان غربی نیازمند تلاش بیشتر برای توسعه سرانه فضاهای ورزشی و افزایش تعداد ورزشکاران بیمه شده است.

دکتر چمن گلی در پایان از همکاری صمیمانه مهندس میرزایی بخشدار سیلوانا و نیز دهیار روستای دیزج مرگور تقدیر و تشکر کرد.

سالن چندمنظوره ورزشی روستای دیزج مرگور بخش سیلوانا شامل : رختکن و سرویس های بهداشتی و محوطه با مجموع مساحت 625 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 6500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در یکی از بهترین مناطق این روستا احداث خواهد گردید و در صورت تخصیص بموقع اعتبارات پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار