مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این مطلب که سازمان اوقاف برای ایام نوروز برنامه‌های متعددی در دستور کار دارد، گفت: طرح نوروز ۹۴ در ۴۹ امامزاده شاخص یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ 15 March 2015
امامزاده‌های شاخص یزد محل طرح نوروز ۹۴به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل با بیان اینکه مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های منسجم، بقاع متبرکه را به قطب‌های فرهنگی در کشور تبدیل کنند، اظهار داشت:  امسال در بیش از 40 امامزاده و بقعه متبرکه استان طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت:  طرح نوروزی آرامش بهاری برای پنجمین سال متوالی در سطح امامزادگان و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود:  امامزادگان و مجموعه‌های تاریخی و موقوفه استان یزد،  پتانسیل معنوی و ظرفیت مناسبی برای استقبال مسافران نوروزی در استان یزد دارند که باید هرچه بیشتر به این ظرفیت‌ها توجه صورت گیرد.

عادل با اشاره به جلسات متعدد در مورد هماهنگی هیئت امنای امامزادگان یزد، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نظر دارد با برنامه‌ریزی‌های جدید و متنوع نسبت به اجرای هرچه بهتر این طرح  اقدام کند تا با قوت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه طرح نوروزی 94 در 49 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی، تبلیغی به منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی همشهریان و مسافران نوروزی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان در طرح آرامش بهاری گفت: این طرح از 28 اسفند امسال آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

عادل برپایی غرفه‌های حجاب وعفاف، ایستگاه‌های صلواتی و سلسله مباحث نمایشگاهی آرامش بهاری و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح آرامش بهاری دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد حضور 51 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در ایام نوروز به استان یزد را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام نوروز عنوان کرد.

وی برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص، اجرای مراسم لحظه تحویل سال، ایجاد غرفه‌های گفتمان دینی، مشاوره برای خانواده و جوانان، برپایی مسابقات فرهنگی سخنرانی و اقامه نماز جماعت را از جمله فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده  در طرح آرامش بهاری یزد دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به هم زمانی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: سوگواره یاس نبوی از ویژه برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ایام نوروز است که هم زمان با صبح روز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در آستان مقدس امامزادگان استان برگزار می‌شود.

به گزاش تسنیم، وی  برگزاری مراسم رهروان یاس نبوی ویژه بانوان و مراسم شام غریبان را از دیگر برنامه‌های طرح سوگواره یاس نبوی در استان یزد عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار