مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان بدهکارترین ایرلاین به فرودگاه شهید دستغیب شیراز است، کل بدهی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه شیراز را 17 میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 06 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:رضا بدیعی‌فرد امروز در نشست خبری در فرودگاه شهید دستغیب شیراز اظهار داشت: صنعت هوانوردی در 3 حوزه ایرلاین، ایرپورت (فرودگاه) و سرویس‌های ناوبری هوایی فعالیت اساسی دارد.

وی ادامه داد: فرودگاه‌ها در دوران پساتحریم حوزه‌ای هستند که باید متحول شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس  افزود: فرودگاه بین‌المللی شیراز به عنوان چهارمین فورودگاه کشور از نظر جابجایی و پتانسیل گردشگری استان فارس از فرودگاه‌هایی خواهد بود که در دوران پساتحریم افزایش بسزای ترافیک و اعزام و پذیرش مسافر را خواهد داشت.

بدیعی‌فرد افزود: سالانه 36 هزار پرواز در فرودگاه شیراز انجام می‌شود، در 8 ماهه اول امسال کل مسافر فرودگاه شیراز یک میلیون و 871 هزار نفر بود که از طریق 19 هزار و 167 پرواز جابه‌جا شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد رشد 37.3 درصدی در پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه شیراز خواهیم بود، بیان کرد: امسال 200 میلیارد تومان اعتبار به این فرودگاه اختصاص یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس به پروژه‌های در دست احداث فرودگاه شهید دستغیب شیراز اشاره کرد و گفت: طراحی، ساخت، بهره‌برداری و تجهیز ترمینال خارجی در 3 طبقه با زیربنای 13 هزار متر مربع در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع در حال انجام است؛ برای تکمیل این پروژه 97 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم و کل هزینه اجرا 150 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی بهسازی و توسعه سطوح پروازی را از دیگر پروژه‌های فرودگاه‌ شیراز عنوان کرد و گفت: توسعه پارکینگ هواپیما در حال انجام است و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بدیعی فرد با بیان اینکه فضای ترمینال فرودگاه 16 هزار متر مربع توسعه یافت، گفت: احداث ساختمان پلیس فرودگاه و بهسازی ترمینال خارجی از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

احداث ترمینال 5 هزار و 500 متر مربعی در فرودگاه لامرد

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس بیان کرد: در فرودگاه لامرد نیز ساخت و توسعه فرودگاه در حال انجام است؛ احداث ترمینال 5 هزار و 500 متر مربعی با اعتبار 8 میلیارد تومان انجام می‌شود که پیشرفت فعلی پروژه 80 درصد است.

فرودگاه شیراز به عنوان فرودگاه سود ده صرفه اقتصادی برای کاربر دارد

بدیعی‌فرد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تخفیف تعرفه‌های فرودگاهی در فرودگاه‌های استان فارس توضیح داد: تخفیفات فرودگاهی اغلب در مناطق محروم مشوقی برای ایرلاین‌ها است که پرواز برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه فرودگاه شیراز اقتصادی است، گفت: یکی از مشکلات ما در این فرودگاه بدهی ایرلاین‌ها است؛ به عنوان مثال 40 درصد پروازهای فرودگاه شیراز توسط آسمان‌ایر انجام می‌شود که 8 میلیارد تومان به ما بدهی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس افزود: حتی در چند روز گذشته به دلیل بدهی سنگین آسمان‌ایر به وزارت نفت، دریافت سوخت اعتباری شرکت نفت به آنان متوقف شد و شرکت هواپیمایی مذکور در حال حاضر سوخت نقدی دریافت می‌کند.

بدیعی فرد هزینه‌های جاری فرودگاه شیراز را سالانه 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بهتر است دولت در کنار حمایت از ایرلاین‌ها، از فرودگاه‌ها نیز حمایت کند.

وی درباره درآمد فرودگاه شیراز نیز به خبرنگار فارس گفت: با افزایش تعرفه‌های فرودگاهی در حوزه عوارض فرودگاهی و عوارض مسافری، پیش‌بینی می‌کنیم درآمد امسال فرودگاه شیراز 28 میلیارد تومان باشد البته اغلب تا حداکثر 70 درصد وصول می‌شود.

وی طلب فرودگاه شیراز را از شرکت‌های هواپیمایی 17 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 10 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به بدهی انباشته و 7 میلیارد تومان بدهی امسال ایرلاین‌ها است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس  گفت: در حال حاضر 12 ایرلاین داخلی و 7 ایرلاین خارجی در فرودگاه شیراز فعالیت می‌کنند.

بدیعی‌فرد ایرلاین‌هایی خارجی فعال در فرودگاه شیراز را شرکت هواپیمایی قطری، ترکیش‌ایرلاینز، فلای دوبی، العربیه، گلف‌ایر و اطلس جت عنوان کرد.

بدیعی‌فرد گفت که پیش‌بینی‌ می‌کنیم شرکت‌های هواپیمایی لوفتانزا و KLM نیز در آینده نزدیک به فرودگاه شیراز وارد شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار