رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: جهاد دانشگاهی با بستر فرهنگی و «اقتصاد مقاومتی» و با مدیریت جهادی می‌تواند الگویی برای برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی باشد.
کد خبر: ۱۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 15 March 2015

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «ولی عاقلی» در همایش جهادگران دانشگاهی که در سالن کنفرانس مجتمع تحقیقاتی و آموزش عالی واحد برگزار شد با اشاره به مطلب فوق افزود: بازدید مسئولان کشوری و استانی در سفرهای استانی خود از مراکز و دستاوردهای مختلف جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از مراکز منتخب، نشان از اهمیت و حساسیت این نهاد انقلابی دارد که از بدو تأسیس تاکنون توانسته به جایگاه شایسته‌ای در سطح کشور دست یابد.

وی ادامه داد: مسئولان محترم کشوری و استانی، همیشه در جلسات تخصصی و عمومی و بازدیدهای خود، جهاد دانشگاهی را به‌عنوان الگو برای دیگر دستگاه‌ها عنوان می‌کند که این خود مهر تأییدی برای چندین دهه فعالیت علمی، فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی استان در عرصه‌های مختلف جامعه است.

عاقلی با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی استان از بدو تأسیس تاکنون از نهالی جوان به درختی تنومند و پرشاخه تبدیل شده است، افزود: میوه و ثمره این درخت تنومند به بار نشسته و می‌تواند نویدی برای حضور در عرصه‌های مختلف علم و فنآوری در سطح جامعه باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت علم در حوزه‌های مختلف جامعه اظهار کرد: در گذشته همیشه موضوع اصلی انشاءها در مدارس «علم بهتر است یا ثروت» مطرح بود اما امروزه چگونگی تولید ثروت از طریق علم در اقتصاد دانش محور مطرح است علوم دانش بنیان با تبدیل علم به چرخه کاربردی مولفه اصلی تولید ثروت و محرک اصلی چرخه اقتصادی جامعه تبدیل شده است پایه و اساس ثروت، علم می‌باشد.

وی افزود: جهادگران دانشگاهی با تکیه بر این اصل توانسته‌اند در کشور مدیریت کرده و از سال‌های قبل این موضوع را سرلوحه برنامه توسعه خود قرار دادند و زمینه را برای رشد و بالندگی کشور فراهم کنند.

وی با اشاره به این‌که تنها 15 درصد اعتبارات جهاد دانشگاهی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود، افزود: 85 درصد اعتبارات جهاد دانشگاهی با تلاش جهادی پژوهشگران و اعضای جهادگر تأمین می‌شود و همین درآمد را صرف فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در سطح جامعه می‌کند که در این راستا نه تنها باری بر دوش دولت نیست بلکه می‌تواند به‌عنوان یک الگوی مدیریتی با بستر فرهنگی و جهاد اقتصادی برای سایر دستگاه‌ها و بازوی تأثیرگذار نظام، در راستای اهداف متعالی نظام و چشم‌انداز توسعه کشور گام بر می‌دارد.

در این مراسم از زحمات 30 ساله دو تن از جهادگران دانشگاهی که به افتخار بازنشستگی در این نهاد انقلابی نائل شده بودند با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر و قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار