دادن امیدواری به اصحاب رسانه
همکاری دولتمردان و مسئولین با رسانه ها رمز موفقیت رسانه ها در انجام شناسایی مسائل و مشکلات جامعه و نارسایی های مدیریتی است.جهت دهی ،به منزله ایجاد خلل در رسالت میباشد.
کد خبر: ۱۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳ 15 March 2015

با گسترش و پیچیده شدن روابط در جوامع،رسالت رسانه ها نیز گسترده تر و پیچیده تر گردید.رسانه ها حلقه واسط بین مردم و مسئولین،جامعه و دستگاه حکومتی میباشند.این نقش بصورت یک جاده چند طرفه است.رسانه ها همزمان که چشم و گوش مردم و جامعه در مقابل مسئولین و دستگاه حکومتی باشند، چشم و گوش مسئولین و دستگاه حکومت در مقابل مردم و جامعه نیز هستند.

به گزارش تابناک ارومیه،رسانه ها با تیز بینی و نگاه حرفه ایی خود آنچه را که دیگران نمیبینند میبینند و با روشهای مختلف در جامعه منعکس میکنند.

انعکاس حقایق یکی از وظایف اصلی رسانه ها میباشد.که باید در این راه با کمترین دخالتهای شخصی و گرایشی کار کنند.

همکاری دولتمردان و مسئولین با رسانه ها رمز موفقیت رسانه ها در انجام شناسایی مسائل و مشکلات جامعه و نارسایی های مدیریتی است.جهت دهی به کار رسانه ها به منزله ایجاد خلل در رسالت آنها میباشد.رسانه ها باید آزادانه بتوانند با رعایت کلیه اصول حرفه ایی و اخلاقی ،به مسائل جامعه و اقدامات مسئولین بپردازد.

در همین راستا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استانداری به بهانه اعلام خبر سفر رئیس جمهور در سال 94 به استان آذربایجان غربی در نشستی ، مسائلی به رسانه های استان گوشزد نموده اند.

ایشان در این نشست خبری در حضور برخی از اصحاب رسانه اظهار داشته اند : رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند و اگر این بیداری حفظ شود دیگر شاهد اختلاس‌ها و فسادهای چند هزار میلیاردی نمی‌شویم چون اساساً رسانه‌ها به سهولت می‌توانند معضلات اجتماعی و مشکلات دستگاه‌های دولتی را در اقصی نقاط کشور رصد کرده و در قالب آثار مختلف منتشر نمایند.

ایشان در ادامه افزودند: اصولاً باید رسانه‌ها با تولید آثار مختلف، دولت و دستگاه‌های اجرایی را در اتخاذ تصمیمات صحیح کمک کنند و در این میان مسیر توسعه کشور و آذربایجان غربی از میان توسعه رسانه‌ای می‌گذرد، بنابراین دولت تلاش می‌کند در قالب آئین نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مختلف بسترهای حمایتی از رسانه ها را گسترش دهد.

رادفر در ادامه با اشاره به تفاوتهای بین نقد منصفانه و تخریب اظهار میدارند: امروز امیدآفرینی در جامعه مهمترین وظیفه رسانه‌هاست چراکه تولید و انتشار اخبار منفی در برخی رسانه‌ها فقط به کاهش امید در میان مردم منجر می‌شود در حالیکه باید همیشه نقد منصفانه در کنار ارائه راهکار و بصورت مشفقانه در رسانه‌ها صورت پذیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بهره گیری از جملات حمایتی و امیدوار کننده خطاب به اصحاب رسانه گفتند: دولت تلاش می‌کند بسترهای لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز را فراهم کند و همزمان تدابیری اندیشیده می‌شود تا روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز تعامل بهتری با رسانه های مکتوب و مجازی داشته باشند.

وی با اذعان به برخی عقب ماندگی‌های آذربایجان غربی در تعدادی از شاخص‌ها اظهار امیدواری کرد بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های دولتی به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی تبدیل شود تا با تغییر دولتها شیوه‌های حمایت از رسانه‌ها دچار مشکل و چالش‌های سلیقه‌ای نشود.

ایشان افزودند: اصل در جامعه ما حفظ نظام اسلامی و حرکت در مسیر منافع ملی است بنابراین کلیه تحرکات و آثار رسانه ای باید با این اولویت انجام شود و پس از آن منافع استانی و شهرستانی مدنظر رسانه‌ها قرار گیرد.

رادفر ساماندهی آگهی‌های دستگاه‌های دولتی و توزیع قانونمند آن در بین مطبوعات را یک ضرورت برشمرد و گفت: به موازات رعایت این قانون از سوی ادارات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی باید خود مطبوعات و رسانه‌ها نیز ملزم به رعایت تعرفه مصوب دولتی در انتشار آگهی‌ها باشند تا قانون توزیع آگهی‌های دولتی بخوبی اجرا شود.

وی تدوین میثاق‌نامه رسانه‌های آذربایجان غربی با هدف آسیب شناسی از وضعیت موجود و هدفگذاری برای دستیابی به توسعه و پیشرفت را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: دولت معتقد به تکثر رسانه‌ها برای دستیابی به فواید حاصل از تضارب آراست بنابراین محدودسازی رسانه‌ها چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ محتوا در دستور کار قرار ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار