امام جمعه ارومیه:
به گزارش تابناک آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، افزود: با نزدیک شدن به ایام انتخابات حواسمان باشد برای تبلیغ آشنایان خود از بیت‌المال استفاده نکنیم.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 11 December 2015

1425645518600_20266.jpg

وی ادامه داد: تصرف در بیت‌المال در همه حال حرام است، از این‌رو مدیران و کارمندان ادرات در چگونگی استفاده از بیت‌المال دقت لازم را داشته باشند.

قریشی با تبریک فرارسیدن هفته وقف، افزود: در احادیث و قرآن به اهمیت وقف پرداخته شده است که این مسأله توجه بیشتر مردم در موقوفه نبودن ادرات و اماکن را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خصوص اهمیت وقف به حدیثی از ائمه اشاره کرد و گفت: پس از مرگ انسان سه چیز است که همواره موجب نوشته شدن ثواب بر نامه اعمالش می‌شود که یکی از آن‌ها صدقه جاریه یا وقف است مثل وقف مدرسه یا بیمارستان.

وی با محکومیت کشتار مسلمانان در کشور آذربایجان، خاطرنشان کرد: همان طور امیر المومنین علی(ع) نیز به مالک اشتر توصیه کرده بود تا جلوی انجام عمل ظالمانه و ریخته شدن خون مظلوم را بگیرد، دولتمردان آذربایجان نیز باید جبران‌کننده این مسأله باشند و مظلومین را از زندان آزاد کنند.

امام جمعه ارومیه تقوا را به‌عنوان تنها راه نجات انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: عمل به دستورات الهی و دوری از گناه انسان را به بهترین درجات کمال می‌رساند.

قریشی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: این ایام را به ساحت مقدس امام زمان(ع) تسلیت گفته و امیدواریم در دنیا و آخرت با اهل بیت محشور شویم.

وی با اشاره به برخی احادیث پیامبر اسلام تصریح کرد: خدواند پیامبر را در قرآن ولی ما معرفی کرده است، از این‌رو بر ما عمل به امر رسول خدا واجب است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار