بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"افعانی‌ها در اردکان چند نفر را مجروح و روانه بیمارستان کردند،تقدیر از یک رسانه بدون مجوز و قانون،آستانه صبر و تحمل مردم یزدپایین آمده است وثبت جهانی یزد درمعرض خطر "رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 14 December 2015
افعانی‌ها در اردکان چند نفر را مجروح و روانه بیمارستان کردند

در یکشنبه بازار جنت آباد اردکان چند شهروند اردکانی در پی نزاع با چند تبعه خارجی مجروح وروانه بیمارستان شدند.دربازار جنت آباد تعدادی افغانی دستفروش با چند شهروند اردکانی درگیر شده و با قفل فرمان آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند که مجروحین  روانه بیمارستان اردکان شدند.

تقدیر از یک رسانه بدون مجوز و قانون

چهارمین جشنواره وقف و رسانه در استان یزد با حاشیه های قابل توجهی درسالن اجتماعات صدا سیمای مرکز یزد برگزار شده است.
این جشنواره در حالی برگزار شده است که سردبیر یکی از سایت های بدون مجوز و قانون شکن در این مراسم بعنوان سایت برتر در حوزه وقف معرفی شد.این در حالی است که این سایت زنجیره ای و بدون مجوز با تشدید برخی بی اخلاقی ها به دروغ پراکنی و ناامیدی مردم همت گمارده است.

این سایت طی یک ماه گذشته استاندار و برخی نهادهای دولتی را با شایعه پراکنی و نقدهای دروغ مورد حمله یک سویه خود قرارداده است.

اما جالب تر از همه ،زمانی بود که سردبیر این رسانه جایزه تقدیر خود را از دست فردی دریافت نمود که هفته پیش این مدیر را متهم به رانت خواری و تندروی در مش سیاسی کرده بود.

البته در این مراسم از سرپرست های خبرگزاری فارس،ایسنا و ایکنا تجلیل می شود اما نوبت که به خبرگزاری ایرنا می رسد فقط عکاس آن مورد تقدیر قرار می گیرد!
 

در این مراسم همچنین از همه بخش های صدا و سیما که شامل معاونت اخبارو اطلاعات،معاونت صدا،معاونت سیما و معاونت تولید تقدیربعمل آمد.همچنین از یکسری تهیه کنندگان و کارگردان هایی تقدیر بعمل امد که با صدا و سیما قرارداد دارند.

به هر حال معلوم نیست که دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بر اساس چه ملاک هایی توانسته اند این تعداد خبرنگار و افراد را بعنوان افراد برتر در حوزه وقف شناسایی و مورد تجلیل قراردهند!

آستانه صبر و تحمل مردم یزدپایین آمده است

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: اختصاص درصد قابل توجهی از موضوع پرونده‌های دادگستری به موضوع ضرب و جرح نشان می‌دهد آستانه صبر و تحمل مردم پایین آمده و با روی دادن کوچکترین حادثه‌ای، درگیری پیش می‌آید.

محمدرضا حبیبی در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش ضرب و جرح عمدی ایجاد تفریحات و سرگرمی‌های سالم برای جوانان است که باید برای آن برنامه داشت.

 

وی تصریح کرد:‌ حد و مرز در انجام کارهای تفریحی و سرگرمی مشخص نیست و این مشخص نبودن حد و مرز باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود که ادارات و نهادهای مربوطه به سمت برگزاری اینگونه مراسم نمی‏‏‌روند.

 

این مقام قضایی پیشنهاد داد که کمیته‎‎ای متشکل از حوزه علمیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان و تمام دستگاه‎‎هایی که ظرفیت برگزاری سرگرمی‎‎ها و تفریحات سالم برای جوانان را دارند، تشکیل شود تا تکلیف حد و مرزهای تفریح سالم در استان مشخص شود.

 

حبیبی ابراز کرد: باید کاری کنیم که انرژی جوان از طرق سالم و شرعی تخلیه شود.

 

علی‌اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد نیز در این جلسه بیان کرد: از 10 اتهام اول استان، چهار اتهام مربوط به مظاهر خشونت است و متاسفانه جرم ایراد ضرب وجرح عمدی رتبه سوم را در استان دارد.

   ثبت جهانی یزد درمعرض خطر

بیش از یک هفته‌ قبل در بخشی از زمین‌ها و کنار خانه‌های تاریخی باقیمانده در محله میرقطب یزد، ‌در همجواری مسجد بزرگ «ملااسماعیل» و در حاشیه‌ی جنوبی امامزاده «جعفر» یک لودر نقش نگهبان را بازی می‌کرد و این نگهبانی بالاخره با تخریب حجم وسیعی از این بخش از بافت تاریخی یزد به سرانجام رسید، بافتی که قرار است پرونده‌ی ثبت جهانی‌اش تکمیل‌تر شود،‌ پرونده‌ای برای تخریب‌ها!

 

به نظر می‌رسد «تاریخ یزد زیر چرخ‌های غول آهنی» دوام نیاورد و بدتر از تخریب‌های دو سال گذشته که به دنبال طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر یزد بودT چیزی حدود سه خانه تخریب شد، حالا این اتفاق در ابعاد گسترده‌تر اما در 100 متری امامزاده جعفر و پشت یکی از بزرگترین مساجد تاریخی دنیا در همان بافت و فقط چند متر آن‌طرف‌تر به صورت یک فاجعه رخ داده است.

 

امیر ترقی‌نژاد،‌ دوستدار میراث فرهنگی یزد که ابعاد تخریب جدید را به چشم دیده است، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا،‌ این درصد تخریب را بسیار گسترده‌تر و بزرگ‌تر از تخریب‌های دو سال گذشته می‌داند و تاکید می‌کند: در این اقدام جدید چند برابر تخریب‌های دو سال گذشته بافت تاریخی یزد با خاک یکسان شده است.

 

او با اشاره به حضور این لودر از بیش از یک هفته‌ی گذشته در این منطقه از بافت تاریخی یزد، ادامه می‌دهد: این ابزار تخریب در یکی دو روز گذشته از منطقه خارج شد، اما پشت سرش تخریبی در ابعاد گسترده رخ داده است.

 

وی با تاکید بر این نکته که امکان تخمینِ تعداد خانه‌ها و مساحت زمین‌های تخریب شده وجود ندارد، بیان می‌کند: بافت تاریخی یزد به عنوان یکی از یکپارچه‌ترین بافت‌های تاریخی کشور مطرح است، ‌اما در وضعیت کنونی به نظر می‌رسد این یکپارچگی در حال از بین رفتن است، در حالی که پرونده‌ی ثبت جهانی آن از چند سال پیش در دست تهیه بود و خبرهای خوشی برای فرستادن آن به یونسکو به گوش می‌رسد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار