کد خبر: ۱۴۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 18 December 2015

تابناک آذربایجان غربی: دوازدهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه امسال برگزار می شود. تعداد زیادی از نامزد های احتمالی برای حضور در انتخابات مدتی است که اعلام آمادگی کرده و حتی برخی نیز فعالیت های انتخاباتی خود را کلید زدند.

همانطور که شاهد آن هستیم، در آذربایجان غربی شاهد رقابت تنگاتنگی بین نامزدهای انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی خواهیم بود؛ البته این رقابت در ارومیه بسیار حساس تر دنبال می شود؛ اگر نیم نگاهی به اسامی نامزد های احتمالی داشته باشیم، مهره های بسیار سنگینی در این دوره از انتخابات حضور خواهند داشت.

وقتی همگی خود را برای انتخاباتی بسیار رقابتی در ارومیه آماده کرده بودند، خبر احتمال پیوستن کاندیدایی مطرح از سوی اصلاح طلبان، به حساست این انتخابات اثری دوچندان بخشید. کمپین دعوت از عبدالعلی زاده، که توسط دانشجویان اصلاح طلب دانشگاهها کلید خورد حساسیت و شور انتخاباتی ارومیه را دو چندان کرد. این دعوت از آن جهت حائز اهمیت هست که با ورود وی به این عرصه، نه تنها در ارومیه فضای انتخاباتی به شدت رقابتی خواهد شد، بلکه نوا هایی از اتحاد اصلاح طلبان استان نیز به گوش می رسد.

اصلاح طلبان و اعتدالیون، عبدالعلی زاده را که پیشینه زیادی در عرصه اجرائی و مقننه کشور دارا است را در کنار خود دارند و با حضور عباس خورشیدی، شهربانو امانی، دکتر فیضی و دکتر هادی بهادری به یک تیمی قوی که پایگاه اجتماعی مناسبی دارند، دست یافتند و در سوی دیگر از میان اصولگرایان نیز افراد زیادی وارد عرصه انتخابات شده اند که می توان به روح اله حضرت پور ، وحید جلال زاده استاندار دولت دوم احمدی نژاد و ابراهیم بازیان، طیبه صفایی، ولی سمرقندی و تنی چند از افراد دیگر اشاره کرد؛ همین نام ها باعث می شود که مطمین شویم انتخاباتی پر شور در ارومیه خواهیم داشت.

البته نباید از نمایندگان فعلی ارومیه نیز که در عرصه تبلیغات انتخاباتی هستند غافل ماند.

در کنار این افراد، نامزدهاییی نیز حضور دارند که به طور مستقل وارد گود انتخابات خواهند شد؛ آزادسخی دل، شهره شیرزاد، مصطفی فروزان، فتاح حسینی، گلشن نوروزی، صلاح خان احمدزاده، مرتضی پیری، رویا محمد زاده، کریم فتاح پور، ماموستا رضا عبداله زاده، آرمان سیمیتکو، ابراهیم صفری، یوسف بیداردل، علی نوری، جعفر صادق کربلایی، ماموستا نجم ادلین عزیزیان،سعید جعفری، افسانه مسگری، خدیجه منصوری، فرشاد پی سوره و رضا پور عبدال تنها تعدادی از لشگریان مستقل در انتخابات هستند که آماده نبرد می باشند.

نکته دیگری در این میان حائز اهمیت است، طبق شنیده ها ، با توجه به اینکه عبدالعلی زاده مدت 5 سال استاندار آذربایجان شرقی بوده و به اذعان اکثریت مردم آن استان و بویژه تبریز، خدمات زیادی در آن ایام انجام داده است؛ مردم تبریز رایزنی های خود را برای حضور عبدلعلی زاده از حوزه تبریز را آغاز کرده اند.

اکنون عبدالعی زاده در یک سه راهی قرار دارد؛ اول عدم قبول دعوت ها و اصرار بر عدم حضور در عرصه انتخابات و سپردن امور به دست جوانان و افراد دیگر؛ دوم قبول دعوت کمپین جوانان و دانشجویان دانشگاههای ارومیه، سیاسیون و مردم ارومیه و سوم قبول دعوت مردم تبریز.

حال باید ماند و منتظر ماند تا دید کدام طرف اصرار بیشتری برای حضور وی در انتخابات خواهد کرد و دکتر عبدالعلی زاده مفتخر به نمایندگی مردم شریف کدام شهر خواهد شد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار