مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای برنامه های فرهنگی در بیش از ۵۰ بقیعه متبرکه و امامزاده در سراسراستان یزد در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 17 March 2015
50 بقعه متبرکه یزد در ایام نوروزجت الاسلام غلامرضا عادل، در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال طرح آرامش بهاری با عنوان «آرامش بهاری در سوگواره یاس نبوی» برگزار می شود، اظهار داشت: ۲۸ خیمه معرفت در قالب این طرح در امامزادگان شاخص یزد برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این طرح از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می شود ضمن اینکه برنامه های ویژه سال تحویل نیز به رغم اینکه در نیمه شب، ‌ سال تحویل خواهد شد، اجرا می شود که از آن جمله می توان به قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال نو اشاره کرد.

عادل ادامه داد: امسال در امامزاده ها و بقاعی که امکان اسکان مسافران نوروزی وجود داشته باشد، خدمات رفاهی فراهم شده و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نوروز امسال، مزین به نام حضرت زهرا (س) است، عنوان کرد: ترویج وقف های ویژه حضرت زهرا (س) که بسیار جای کار دارد، در این ایام انجام خواهد شد ضمن اینکه ۵۰ مبلغ یزدی که در قم مستقر هستند، در قالب طرح نوروزی امسال اداره اوقاف، اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می دهند و برنامه های ترویجی اجرا می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اوقاف و امور خیریه استان یزد در سال جاری، عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده در اوقاف استان یزد، اجرای مسابقات قرآنی بوده که نتایج بسیار درخشانی را نیز به دنبال داشته است.

عادل عنوان کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی در یزد برگزار شد و ۱۴ نفر از یزد به مرحله کشوری راه یافتند و در مرحله کشوری نیز یزد توانست رتبه نخست این رقابتها را از آن خود کند و نمایندگانی از این استان به مسابقات بین المللی راه یافتند.

وی همچنین از افزایش وقف در استان یزد به دنبال انجام برنامه های ترویجی و تبلیغی خبر داد و عنوان کرد: در حالی که سال گذشته در استان یزد ۳۰ وقف انجام شد، امسال این میزان به ۶۳ مورد رسیده است.

اجرای طرحهای توسعه ای، مرمتی و تکمیلی در امامزادگان، صدور اسناد مالکیت موقوفات، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و ... از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار