فرماندار خوي :
فرماندار خوي گفت: 54 نفر براي نامزدي انتخابات در حوزه خوي و چايپاره ثبت نام كرده اند.
کد خبر: ۱۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 26 December 2015
  به گزارش خبرنگار تابناك آذربايجان غربي از خوي، حسین سیوانی در گفت و گو با خبرنگاران که در محل ستاد خبری انتخابات شهرستان خوی  انجام گرفت، اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهد حضور حداکثری  چهره های مختلف برای ثبت نام این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره بوديم.
وی با بیان اینکه در انتخابات مشارکت عملی مردم در آن دیده می شود، تصریح کرد: انتخابات عرصه مهم و حیاتی در تقویت اندیشه های نخبگان برای ساختن جامعه ای آباد و توسعه یافته است.
سيواني انتخابات را عرصه تجلي و بروز انديشه نخبگان جامعه اعلام كرده و افزود: انتخابات عرصه جلب و جذب مشاركت مردم به واسطه حضور نمايندگان اقشار، جناح ها و سيلايق مختلف سياسي و اجتماعي است.
سیوانی ادامه داد: در انتخابات نظر مردم در تصمیم گیری ها دخالت و مشارکت داده می شود.
وی افزود : باید طوری بستر انتخابات فراهم شود که همه سلایق و گروه ها بتوانند امکان حضور در آن را داشته باشند.
سیوانی افزود: از بین  54نفر ثبت نام کننده دو نفرشان از بانوان می باشند و بالای 60 درصد کنندگان از قشر جوانان هستند و جوانترین فرد ثبت نام کننده  30 سال و مسن ترین آن 70 سال سن دارد. 70درصد كانديداها فوق ليسانس يا معادل آن را داشته و 20درصد دكتري دارند و 4نفر معادل حوزوي دارند.
فرماندار خوي تصريح كرد: 17درصد نامزدها مدرس دانشگاه، 15درصدفرهنگي، 28درصدكارمند، 20درصد شغل آزاد، 12درصدبازنشسته هستند. و نيز جوان ترين كانديداي حوزه انتخابيه خوي و چايياره 30سال داشته و مسن ترين 70ساله است.
وی افزود:47 نفر در ستاد انتخاباتی خوی و 9 نفر هم ستاد انتخاباتی وزارت کشور در تهران ثبت نام کرده اند.
سیوانی تصریح کرد: از فردا بررسی صلاحیت های نامزدها بمدت ده روز  شروع می شود و غیر از قانون هیچ چیز و اصل دیگری در صلاحیت نامزدها تاثیر نخواهد داشت .
وی هشدار داد : جرایم انتخاباتی را رصد می کنیم و برای پیشگیری و پیگیری شان شعبه ویژه ای در دادگستری راه اندازی شده است.
فرماندار خوي در بخشي ديگر از سخنان خود با تشكرويژه از اطلاع رساني خبرنگاران خوي از مرحله ثبت نام نامزدها تصريح كرد: خبرنگاران وجدان بيدار جامعه و چشم تيزجامعه هستند. شماخبرنگاران با چشم تيزتان همراه با انصاف و با هدف اصلاح امور و هدف قرار دادن خوي به روي ريل توسعه قدم برداريد و به هيچ وجه درصدد تخريب شخصيتي و يا ديدن خطاهاي يك مسئول يا شخصي اقدام نكنيد.

خبرنگار: سعيدفرجي


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار