کد خبر: ۱۵۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 27 December 2015


رئیس اتاق اصناف استان البرز با بیان اینکه شهرداری کرج نسبت به ساماندهی دستفروشان و سد معبر اقدام کند، گفت: حاضریم با همکاری شورا و شهرداری، برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنیم و باید مکانی در شهر در ساعاتی مشخص در اختیار دستفروشان قرار گیرد.

حمید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در حاشیه جلسه شورای شهر کرج که امروز در صحن علنی با حضور رئیس و اعضای شورا، شهردار و روسای اتحادیه‌های اصناف کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما برای حضور در این جلسه عوارض‌های صنفی است که در برخی مناطق شهرداری‌ها بیش از حد معمول این عوارض را اخذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه سد معبر در خیابان از دیگر معضلاتی است که در شهر وجود دارد و وظیفه جمع‌آوری آن برعهده شهرداری است، افزود: با توجه به تعاملات موجود میان اتاق اصناف و شهرداری کرج امید است چنین مشکلاتی در سطح شهر رفع شود و منفعت آن به مردم برسد.

رئیس اتاق اصناف استان البرز با تاکید بر اینکه شهرداری باید در زمینه جمع‌آوری سد معبر به صورت جدی برخورد کند، تصریح کرد: اصناف نیز در این زمینه باید مساعدت‌های لازم را داشته باشند و تلاش می‌کنیم در این زمینه کوتاهی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه با تعامل مشکلات موجود حل و فصل می‌شود، گفت: متاسفانه برخی پرسنل شهرداری همکاری‌هایی با دستفروشان می‌کنند که مذاکراتی برای برطرف کردن این موضوع با اعضای شورای اسلامی شهر انجام شده است.

کریمی با اشاره به اینکه در مجموعه اصناف نیز گاهی گرانفروشی و عدم رعایت شئونات اسلامی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف به طور جدی در این زمینه برخورد می‌کند و از مردم نیز درخواست می‌شود عدم رعایت قانون توسط اصناف را گزارش دهند.

وی اظهار داشت: در این زمینه بازرسی و اتاق اصناف پیگیری‌ها و برخورد لازم را با اصناف متخلف انجام می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف البرز در مورد موضوعی که در شورا مبنی بر اخذ مبلغی توسط مغازه‌داران از دستفروشان و اجازه دادن به آنان برای دستفروشی روبه روی واحدهای صنفی مطرح شد، گفت: هیچ مغازه‌داری اجازه نمی‌دهد دسفروشی بساط خود را روبه روی مغازه پهن کرده و برای آنان مزاحمت ایجاد کند و اتاق اصناف نیز در مواجهه با چنین اصنافی به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: کسبه‌های زیادی در مورد این معضلی که متاسفانه در شهر وجود دارد به اتاق اصناف آمده و معترض بوده‌اند و در این راستا در روز گذشته نیز بیش از 100 نفر از آنان در اعتراض به این امر در اتاق اصناف حاضر شده بودند.

کریمی با تاکید بر اینکه افرادی که مزاحمت ایجاد می‌کنند، دستفروشانی هستند که در کنار خیابان‌ها وضعیت بدی را ایجاد می‌کنند، افزود: حاضر هستیم با همکاری شورا و شهرداری، برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از این دستفروشان افرادی هستند که به‌طور جدی گرفتار بوده و با مشکلات سختی در زندگی مواجه اند، بیان کرد: باید جا و مکانی در نقطه‌ای در شهر در اختیار این افراد قرار گیرد تا در ساعات مشخصی به عنوان مثال پس از تعطیلی مغازه‌ها، فعالیت داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف البرز یادآور شد: قصد نداریم تمامی دستفروشان را قلع و قمع کنیم بلکه درخواست می‌کنیم ساماندهی شوند تا زمان کاری آنان مشخص شود چراکه این امر می‌تواند برای شهر، اصناف و دستفروشان مثمرثمر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پدرام
|
Germany
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
باسلام عرض میکنم که دستفروشان در خیابان45متری گلشهر واقعا اسایشو از همه بردن اجاره مالیات عوارض همه ماله کاسب بیچارس پول درامد ماله دستفروشان کجا بیچارن اگه اونا خونه ماشین هر چیزی که من ندارم دارن این بیچاره گیه که من اجارمم در نمیاد شبه عیده تروخدا یه فکر کاسبا باشین 14/11/1394
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار