امام جمعه چرداول:
امام جمعه چرداول با محکوم کردن رژیم آل سعود در اعدام آیت الله نمر، گفت: این روحانی مبارز، شهید راه حق گویی و روشنگری است.
کد خبر: ۱۶۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 08 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، امام جمعه چرداول با محکوم کردن رژیم آل سعود در اعدام آیت الله نمر، گفت: این روحانی مبارز، شهید راه حق گویی و روشنگری است.
حجت الاسلام احمد امرایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سرابله اظهار کرد: اعدام آیت الله نمر بدست رژیم جنایتکار آل سعود، حرکتی شیطانی در جهت شاد کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.
وی با بیان اینکه رفتارهای حکومت عربستان باعث تفرقه افکنی در جهان اسلام شده است، افزود: این رژیم فقط بدنبال ایجاد نفاق میان مسلمانان و جوامع اسلامی است.
امرایی سپس با بیان اینکه حمله به سفارت عربستان در اصل عملی نادرست و محکوم است، تاکید کرد: کوتاهی هایی از گذشته در برابر رفتارهای زشت حکومت آل سعود باعث نفرت عمومی در جامعه شد هر چند باید عاقلانه و بدور از احساسات با این قضیه برخورد کرد.
خطیب جمعه چرداول به جنایات حکومت فاسد آل سعود در خاورمیانه از جمله ایجاد گروه ترویستی داعش، قتل عام مردم سوریه و یمن و عراق، پرورش و حمایت از تروریسم اشاره کرد و این اقدامات را باعث تفرقه افکنی در جامعه اسلامی دانست.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سرابله به فرا رسیدن سالروز قیام 19 دی مردم قم که پایه گذار در شکل گیری انقلاب اسلامی شد اشاره کرد و گفت: درخت تشییع با خون آمیخته است.
امرایی به فرا رسیدن سالروز فتح میمک هم اشاره کرد و افزود: عملیات فتح میمک در 19 دی سال 59 برگ زرینی از دوران سراسر افتخار مردم استان ایلام در دقاع از نظام است که در آن عشار غیور درس بزرگی به ارتش متجاوز بعث دادند.
وی در ادامه به شهادت دانشمندان هسته ای همچون شهید احمدی روشن اشاره کرد و ادامه داد: سکوت مجامع بین المللی در برابر ترور فرزندان پاک ملت نشانی از خوی ددمنشی غرب و صهیونیسم در مقابل ایران اسلامی بود.
امام جمعه چرداول به رویداد مهم دیگری در انقلاب اسلامی یعنی انتصاب آیت الله خامنه ای بعنوان امام جمعه تهران از سوی امام راحل اشاره کرد و یادآور شد: انتصاب معظم له هدیه ای الهی به ملت بود.
پس از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران شهر سرابله در محکومیت جنایت رژیم آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود انزاجار خود را از این اقدامات اعلام داشتند.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار