کد خبر: ۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 23 March 2015
 رئیس حزب سعادت ترکیه از پیشنهاد آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل به حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان برای به قدرت رسیدن پرده برداشت.

خبرنگار شبکه خبری العالم در ترکیه گزارش داد: سیاست های خارجی و داخلی دولت ترکیه و اقدامات آن که بدور از اصول و مبانی دموکراسی است، در دستورالعمل نشست شورای تصمیم گیری حزب سعادت اسلامی قرار داشت و رئیس حزب سعادت اسلامی ترکیه گفت که حزب عدالت و توسعه ساختۀ و پرداخته رژیم اسرائیل است.

"مصطفی کامالاک" رهبر حزب سعادت اسلامی، روز شنبه به شبکه العالم گفت: انگلیس، آمریکا و اسرائیل به "نجم الدین اربکان" رئیس فقید حزب سعادت اسلامی ترکیه پیشنهاد کردند که او را در قبال سه شرطِ برقراری امنیت اسرائیل، اجرای طرح خاورمیانه بزرگ و تلاش برای تقسیم جهان اسلام به قدرت برسانند.

وی افزود: اما اربکان این شروط را نپذیرفت و به همین سبب، انگلیس و آمریکا و اسرائیل پیشنهاد خود را به رجب طیب اردوغان و عبدالله گل عرضه کردند. آنها این شروط را پذیرفتند و گواه این مساله، سیاستی است که حزب عدالت و توسعه در پیش گرفته و همچنین میزان آرامشی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی در آن به سر می برد.

رئیس حزب سعادت اسلامی ترکیه تاکید کرد که موضع حزبش در قبال سوریه، مغایر با سیاستی است که دولت کنونی ترکیه در پیش گرفته است.

وی به صورت ضمنی تایید کرد که دولت ترکیه با آموزش عناصر مسلحی که آن ها را "میانه رو" می خوانَد؛ در واقع عملا از تروریسم پشتیبانی می کند.

کامالاک افزود: هرچند دلیل ملموسی مبنی بر دست داشتن دولت ترکیه در پشتیبانی از تروریست ها وجود ندارد، اما حمایت مالی و معنوی از آنها را نمی توان انکار کرد و این سیاست، قطعا اشتباه است، زیرا ترکیه مخالفانی را آموزش می دهد که سلاح به دست خواهند گرفت و همه طرفداران دولت سوریه را خواهند کشت و این، عین حمایت از تروریسم است.

در این میان، افکار عمومی ترکیه تا حد زیادی به دیدگاه احزاب مخالف دولت نزدیک شده است، به طوری که همواره سیاست دولت خود را در هر دو زمینه داخلی و خارجی محکوم می کنند.

یک شهروند ترک، به خبرنگار شبکه العالم در آنکارا گفت: سیاست داخلی و خارجی حزب عدالت و توسعه را سیاستی شکست خورده می دانم؛ زیرا در حال حاضر روابط ما با همسایگان، در بدترین وضع است و اقتصاد ترکیه هم رو به فروپاشی است.

یکی دیگر از شهروندان ترکیه به خبرنگار شبکه العالم گفت: دولت کنونی ترکیه، دولتی کاملا دیکتاتور است؛ در طول زندگیم، این بدترین دوره از نظر حاکمیت دموکراسی در کشور بوده است؛ دوره ای که در آن دولت با تروریست ها بر سر یک میز نشست.

گفتنی است که احزاب مخالف ترکیه، بازنگری در سیاست های دولت را خواستار هستند؛ به ویژه سیاست هایی که به حمایت از تروریسم مربوط می شود.

اپوزیسیون ترکیه همچنین خواهان بهبود بخشیدن به روابط این کشور با کشورهای همسایه و دست کشیدن از دشمن تراشی برای ترکیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار