در کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی مازندران، بر ورود مسئولان برای حل مشکل هر روزه پرواز ساری تهران تاکید شد.
کد خبر: ۱۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 13 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری، سرمایه‌گذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران در حالی برگزار شد که نشان می‌دهد مازندران در نخستین گام‌های توسعه گردشگری که همان ایجاد و توانمندسازی راه‌های ارتباطی است دچار چالش‌هایی است.

عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این نشست گفت: در جلساتی که با آخوندی وزیر راه داشتیم برخی از محدودیت‌های گردشگری که درباره راه‌های استان بود به وی ارایه شد.

وی افزود: نگاه و توجه به صادرات ناگزیر از توجه به بخش گردشگری داخلی و خارجی است و استان مازندران باید بتواند آزادی و امنیت را در خود فراهم سازدتا فضا و بستر مناسب برای گردشگر فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه اولین خواسته گردشگر در خارج از کشور تامین امنیت است، تصریح کرد: حل مشکلات یک شرکت هواپیمایی با استاندار مطرح شد و متاسفانه اگر حل مشکلات هواپیمایی کم توجهی شود ممکن است پرواز هر روزه به ساری-تهران به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه رها کردن مشکل این شرکت موجب ضرر مردم استان می‌شود، افزود: ما به عنوان بخش خصوصی از این شرکت حمایت خواهیم کرد.

مهاجر اظهار کرد: آنچه مسلم است باید مشکلات پروازها و آژانس‌های مسافرتی حل شود و در جلسات بعد از مسئولان کشوری برای حل این مشکلات بهره خواهیم برد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست، گفت: قدمت هتل‌های مازندران 30 الی 40 ساله است.

وی افزود: تنها قشری که می‌تواند به گردشگری کمک کند آژانس‌های مسافرتی هستند.

تقی‌پور با بیان اینکه امکاناتی که دولت ترکیه به آژانس‌ها می‌دهد گردشگری استان توان انجام آن را ندارد، گفت: فرودگاه مازندران نیز توان افزایش خط پروازی ندارد.

 نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در مازندران نیز گفت: اختلافی با شهرداری ساری داریم و دو سال و نیم در حال پیگیری هستیم و کسی نیست این موضوع را حل و فصل کنیم.

رضا تویسرکانی افزود: جلساتی برگزار شود و اگر شرکت ماهان کوتاهی کرده به آن گوشزد کنید ولی اگر اینگونه نیست انتظار است از این شرکت حمایت شود.

وی اظهار کرد: مهمترین عامل در کشور و استان حمل و نقل است و حمل و نقل هوایی از همه انواع حمل و نقل ها مهمتر است.

تویسرکانی افزود: حل مشکلات پروازی شرکت‌های مسافرتی هوایی سبب می‌شود که دیگر مشکلات خدماتی خود به خود حل شود.

وی اظهار کرد: گروهی به عنوان حکم انتخاب شوند و هر کدام از این دو طرف کم‌کاری کردند و به تعهداتشان عمل نکردند پاسخگو باشند.

نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در مازندران افزود: این شرکت در حال حاضر سال سه تا چهار میلیارد تومان پرواز ساری تهران ضرر می‌بیند و اگر مشکل ماهان در ساری حل شود آمادگی راه اندازی پرواز ساری-اوکتائو وجود دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندراننیز در سخنانیگفت: اولین اصل این است اقتصاد را بر پایه استاندارد بین المللی تبیین کنیم تا رخداد بردبرد اتفاق بیفتد.

سید محمد جعفری با اشاره به عدم سوددهی بخش خصوصی در زمینه مسافرت های پروازیافزود: این مهم سبب شده جذابیتی برای سرمایه گذار ایجاد نشود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران بابیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری مازندران نیازمند حمایت مدیران استانی است، تصریح کرد: باید آنانی که در زمینه زیر ساخت گردشگری سرمایه گذاری می کنند حمایت شوند.

وی افزود: ما هنوز نتوانستیمبا تنوع خدمات هواپیمایی مسافرانرا راضی کنیم و متاسفانه اشرافی در مدیریت کلان در حمل و نقل‌ها وجود ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار