مجری طرح احداث حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه از آماده بهره برداری شدن حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه بزرگترین حوزه علمیه آذربایجان غربی تا پایان سالجاری خبرداد.
کد خبر: ۱۶۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 18 January 2016

علی بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عملیات ساخت حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه از سال ۸۶ آغاز شده است افزود: برای اتمام سریع تر پروژه احداث حوزه علمیه امام خامنه ای، چند اکیپ به صورت همزمان فعال هستند.

وی ادامه داد: این مرکز علمی و آموزشی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع با زیر بنای ۸ هزار و ۹۰۰ متر مربع در سه طبقه احداث می شود که بهره برداری از بخشی از امکانات آن از آذر ماه امسال آغاز شده است.

بهرامی با اشاره به اینکه با حمایت های استانداری آذربایجان غربی بهره برداری کامل آن تا پایان سال عملی خواهد شد که شش ماه زودتر از موعد مقرر است عنوان کرد: حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه ۱۲ مدرس و ۱۲۰ حجره دارد و از بخش های مختلفی همچون واحد اداری، نمازخانه، قرائت خانه، کتابخانه، سالن اجتماعات و سالن ورزشی تشکیل شده است.

مجری طرح احداث حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیان اینکه برای ساخت این مرکز تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پیش بینی می شود تا اتمام آن نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هزینه شود. این پروژه فرهنگی در حال حاضر در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

بهرامی با بیان اینکه  برای اجرای این پروژه فرهنگی تلفیقی از طرح های معماری ایرانی - اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است گفت: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه ۳۰۰ طلبه است.

در حال حاضر، هشت حوزه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، نقده و ماکو با یک هزار طلبه در حال تحصیل در استان فعالیت می کنند.

در سال های اخیر، حوزه علمیه امام خمینی (ره) تنها حوزه علمیه برادران ارومیه بود که در راستای آموزش طلاب در سطوح مختلف فعالیت می کرد.

 مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار