کد خبر: ۱۶۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 21 January 2016
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران از نصب و بهره‌برداری از یک دستگاه الکترولیز نمک طعام برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سیادت شیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک دستگاه کلرزنی به روش الکترولیز نمک طعام برای نخستین بار در استان و در شهرستان گچساران نصب و راه‌اندازی شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: این دستگاه با هزینه 20 میلیون تومانی از محل اعتبارات تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبرسانی در ایستگاه دوم باباکلان، مجتمع جانشینی که هفت روستا را با جمعیت 5 هزار نفر و 1400 خانوار تحت پوشش قرار می‌دهد، در حال اجرا است.

شیری افزود: از مزایای این دستگاه تأمین دائمی آب سالم حتی با وجود فرسودگی لوله‌های شبکه آبرسانی و همچنین پایداری کلر آزاد باقی‌مانده تا انتهای شبکه و کاهش بسیار کم کلر از ابتدا تا انتهای شبکه است.

وی تصریح کرد: هدف از نصب این دستگاه در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین در گندزدایی و بهداشتی کردن آب شرب روستاهای پیشگام و ایمن‌سازی و بهداشت شهروندان است.

شیری اظهار کرد: این طرح کلرزنی روستاهای تلخ آبشیرین،‌ پشه‌کان، کمبل، هشت‌پیمان، آبشیرین، بی‌بی‌جان آباد و مکین‌آباد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس آبفای روستایی گچساران ابراز کرد: کلرزنی این مجتمع‌ها دشوار بود ولی در حال حاضر با این اقدام مشکلات کاملا برطرف شده است.

وی افزود: تأمین دائمی آب سالم و بهداشتی قابل شرب در شبکه‌های توزیع و جلوگیری از تولید آهک در شبکه‌ها، از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها و جلوگیری از هرگونه بوی نامطبوع در آب برای مدت طولانی، کنترل انگل و حشرات و حفظ عناصر معدنی مهم در آب، جلوگیری از تولید جلبک در آب برای مدت طولانی و غیرمضر کردن آلاینده‌های ارگانیک و مضر مانند فنول از مزایای این سیستم است.

شیری تصریح کرد: در یک نگاه کلی می‌توان این فن‌آوری را ایمن، موثر، با هزینه بهره‌برداری بسیار پایین و گند‌زدایی آب با کیفیت تضمین شده در حد استاندارد معرفی کرد.

وی اضافه کرد: این تکنولوژی قابلیت تولید همزمان چهار ماده اکسیدکننده شامل اکسیژن، کلر، اکسید کلر و ازن از الکترولیز نمک طعام و تحت جریان مستقیم را دارا است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران بیان کرد: ماده مصرفی دستگاه صرفاً نمک طعام بوده و هیچ نوع ماده شیمیایی دیگری نباید به آب اضافه شود.

شیری با بیان اینکه این دستگاه اولین دستگاهی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد که بقیه مجتمع‌ها را در آینده به همین روش اجرا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار