رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که سطح زیر کشت باغات استان بیش از 68 هزار هکتار است، گفت: با توجه به این که وضعیت باغبانی استان چندان مطلوب نیست، برنامه ما در طول برنامه ششم توسعه با تاکید بر اصلاح و توسعه باغات افزایش سطح زیرکشت باغات استان تا 88 هزار هکتار است.
کد خبر: ۱۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 25 January 2016
کیخسرو چنگلوایی در گردهمایی مدیران باغبانی کشور که امروز، 4 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه‌های توسعه باغات از حیث کمی و کیفی قصد داریم سطح زیر کشت باغات را در افق توسعه 1404 به 113 هزار هکتار افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین 282 هزار تن تولیدات باغی استان است که این آمار به یاری خدا در برنامه ششم توسعه به 347 هزار تن و در افق توسعه 1404 به بیش از 490 هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت اصلاح باغات در کنار توسعه آن تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه در کنار افزایش سطح زیر کشت توجهی ویژه به صنایعی که می‌توانیم در بخش باغبانی داشته باشیم، خواهیم کرد و با توجه به استقبال اخیر بخش خصوصی قطعا در این زمینه نیز کار خواهد شد و در خصوص گل و گیاه زینتی و سبزی و صیفی برنامه ما در برنامه توسعه ششم افزایش سطح زیر کشت به 1680 هکتار است.

چنگلوایی با بیان اینکه از طریق فضای باز و توسعه گلخانه‌ها پیگیر برنامه‌های خود خواهیم بود، عنوان کرد: تقریبا احداث 7 مجتمع گلخانه‌ای در سطح 542 هکتار در استان در برنامه ما است که سطح مفید آن 295 هکتار است و این مساله می‌تواند زمینه ساز اشتغال 4 هزار و 700 نفر شود؛ کار ساخت این مراکز انجام شده و تعدادی از این گلخانه‌ها در حال بهره‌برداری است و مابقی را به شرکت شهرک‌های کشاورزی واگذار کردیم و اکنون دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در استان در حال انجام است، توسعه شهرک‌های کشاورزی می‌باشد و طبق برنامه‌ها، ما قصد راه‌اندازی 15 شهرک‌ کشاورزی در زمینه شیلات، گلخانه‌ای و دامپروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی داریم و اولویت کار با توجه به سیاست‌های وزارتخانه و پیگیری‌هایی انجام شده با توسعه شهرک‌های کشاورزی در زمینه گلخانه‌ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: در اولین سفر رئیس جمهور به استان 1.5 میلیارد دلار برای این طرح مصوب شد و تاکنون بیش از 167 هزار هکتار از عملیات زیربنایی، زهکش زیر زمینی و تجهیز و نوسازی اراضی انجام شده است و 70 کارگاه در حال حاضر در حال کار هستند و عوامل اجرای این پروژه بیش از 10 هزار نفر هستند و در 20 شهرستان این پروژه دنبال می‌شود.

چنگلوایی با اشاره به این که یکی از سیاست‌ها توجه به باغات است، عنوان کرد: احساس می‌شود که باغبانی در سایه زراعت قرار گرفته است و علیرغم اینکه از لحاظ شرایط اقلیمی، کمیت اراضی و آب در وضعیت مطلوبی قرار داریم و قطعا باید توسعه بیشتری در این بخش داشته باشیم اما کمتر از 6 درصد سطوح زیر کشت به باغبانی اختصاص دارد که بیشتر از این جای کار دارد و در این راستا تصمیم گرفتیم حداقل 30 درصد از واگذاری های اراضی را به باغات اختصاص دهیم و خوشبختانه رویکرد جدیدی در استان ایجاد و سرمایه‌گذاران زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار