ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از شعارهای دولت یازدهم بود که نماینده عالی دولت در استان نیز از زمان تصدی مدیریت ارشد استان بر این مهم تأکید کرد و اولویت کاری خود را بهبود معیشت خانواده‌ها قرار داد.
کد خبر: ۱۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 28 January 2016

استانداراز روزی که بر صندلی مدیریت ارشداستان تکیه زد بر احیای واحد های تولیدی استان و رفع بیکاری تأکید کرده و در این مدت بر این منوال حرکت کرده است.

به گزارش تابناک همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت در دوره‌ای که بهروز مرادی استاندار همدان بود معاون عمرانی و برنامه ریزی بود و برای رونق اقتصادی استان همدان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد و برخی واحدهای تولیدی و صنعتی با مساعدت‌های این مدیر تلاشگر در همدان ایجاد و به نتیجه رسیده‌اند.

نیکبخت بعد از مرادی از استان همدان رفت و در سال 92 در کسوت استاندار دولت یازدهم به همدان بازگشت و این بار هم همان روحیه اقتصادی و تلاش خود را حفظ کرده بود و تمام قوت خود را برای تقویت اقتصاد استان معطوف کرد.

استاندار همدان در آئین معارفه خود توسعه استان را با همت همگانی شعار کاری خود معرفی کرد و گفت: برای هر سرمایه گذاری که در استان همدان سرمایه گذاری کند فرش قرمز پهن می‌کند.

این ادبیات نیکبخت به مذاق سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی خوش آمد و شاهد بودیم که در مدت حضور وی در همدان برخی پروژه های صنعتی و تولیدی کلنگ زنی شده است که امید است در مدت کوتاهی به نتیجه برسند.

استاندار همدان وعده پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران را با برگزاری همایش سرمایه گذاری در سال گذشته محقق کرد که هنوز هم استان منتظر است تا از آن همایش نتیجه‌ ای ملموس که به شکل گیری واحد تولیدی و صنعتی که به اشتغال جوانان این منطقه بینجامد و در نهایت ختم به خیر شود.

استاندار در تمام کارگروه‌های اشتغال و سرمایه گذاری استان از جمله در جلسه هفتم بهمن ماه نیز تأکید کرده که به طور میانگین ماهانه یک هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شده است.

وی با اشاره به بیمه 7 هزار و 249 نفر از ابتدای سال تا پایان آذرماه در استان بیان کرد: این آمار نشانگر این است که به طور میانگین ماهانه در حدود هزار شغل در استان ایجاد شده است.

در برخی از جلسات نیکبخت رسانه‌ ها را به راستی آزمایی این آمار تشویق کرده و حتی از مدیر کل تأمین اجتماعی پرسید که آیا آمار بیمه شده ‌های جدید را بر روی سایت قرار داده‌اند که مردم به آن رجوع کنند؟ جواب مدیر کل نیز به این سوال استاندار مثبت بوده است.

تابناک برآن شد تا با رجوع به سایت سازمان تأمین اجتماعی استان همدان این آمار را بررسی کند و بداند که در سال 94 چه تعداد بیمه شده جدید داشته ‌ایم و آمار بیمه بیکاری و خارج شده‌ها از زیر چتر حمایتی بیمه چند نفر است؟

اما هر چقدر در این سایت گشیتم چیزی دست گیرمان نشد و تنها یک آمار از بیمه شده‌ها وجود دارد که مربوط به سه ماهه نخست سال 94 است که سازمان تأمین اجتماعی به صورت کلی و در واقع آمار کشوری را ارائه کرده است.

به نظر می ‌رسد که تأمین اجتماعی آمار بیمه شده‌های جدید را فقط در کارگروه‌های تخصصی که استاندار حضور دارد ارائه می‌کند و قصد شفاف سازی ندارد و نمی‌خواهد به افکار عمومی پاسخ روشن و دقیق ارائه کند.

بنابراین گزارش، در سایت تأمین اجتماعی همدان به حوزه معاونت امور بیمه ‌ای و دیگر معاونت‌ ها نیز سر زدیم اما هیچ آماری از تعداد بیمه شده‌ها به دست نیامد.

آمار بیمه شده‌های جدید نمی‌تواند ملاک درستی بر ایجاد اشتغال قلمداد شود چراکه بخشی از بیمه شده‌های جدید افرادی هستند که با اعمال نظارت‌های بیشتر از سوی نهادهای نظارتی در کارگاه‌ ها و کارخانجات بیمه شده‌اند و این افراد در سال‌های گذشته مشغول کار بودند.

برخی از واحدهای صنف بعد از گذشت مدت زمان مشخصی که نیرو در آن واحد ماندگار شد و کار را آموخت و در واقع اعتماد کارفرما را جلب کرد، بیمه می‌شود و چنین افرادی در همدان کم نیستند و آمار ایجاد اشتغال جدید با احتساب این افراد مخدوش می‌شود.

امید است که سازمان تأمین اجتماعی آمار دقیق و شفافی از بیمه شده‌های جدید، دریافت کنندگان خدمات بیمه بیکاری و افرادی که از چتر حمایتی بیمه خارج شدند را ارائه کنند تا اعداد و ارقام واقعی ایجاد اشتغال مشخص شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار