استاندار همدان از آغاز عملیات اجرایی دو نیروگاه خورشیدی در استان همدان با سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 28 January 2016
استاندار همدان از آغاز عملیات اجرایی دو نیروگاه خورشیدی در استان همدان با سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش مهر، محمدناصر نیک‌بخت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان بابیان اینکه انتخابات مسئله ای مهم و تأثیرگذار است، اظهار داشت: امیدواریم مردم مشارکت خوبی را در برگزاری انتخابات داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم تأیید صلاحیت‌ها موجب دلگرمی و حضور بیشتر مردم در انتخابات شود و مردم حضور پرشور و گسترده‌ای را در انتخابات داشته باشند.

استاندار همدان به آغاز رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: برخی نباید کارها و عملکرد دولت را به نام خود مصادره کنند و بگویند که فلان کار که در روستا انجام‌شده از مزایای وجود من است.

نیک‌بخت خطاب به فرمانداران و بخشداران تأکید کرد: اجازه ندهید که در رقابت‌های انتخاباتی برخی کارها و عملکرد دولت و نظام را به نام خود مصادره و از تلاش دولت به نفع خود بهره‌برداری کنند و البته مردم روستا خود بهتر می‌دانند که عملکرد دولت بوده است.

وی در ادامه بابیان اینکه برجام عایدی بسیاری برای ایران داشت به سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: بستن قرارداد ۲۲ میلیارد دلاری با ایتالیا و قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری با فرانسه از نتایج سفر به این کشورها بوده که البته این قراردادها دوجانبه است.

استاندار همدان پیروزی در مذاکرات هسته‌ای را نتیجه مقاومت مردم ایران دانست و بیان کرد: دنیا نگاه می‌کند که ببیند مردم چه میزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور دارند و به‌طور حتم ملت ایران حضور ارزشمندی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت.

نیک‌بخت در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی نمایشگاه صنایع کوچک و صنایع تبدیلی در همدان اشاره کرد و افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها کمک به واحدها و صنایع سرپا و موجود استان همدان و حمایت از واحدهای جدید است.

وی به برنامه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی هفته آینده تشکیل می‌شود و استان همدان می‌تواند یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه باشد.

استاندار همدان در این خصوص اضافه کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان همدان و به نتیجه رسیدن طرح‌ها خود گواه بر این بوده استان همدان درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی پیشرو است.

نیک‌بخت از شروع عملیات ساخت دو نیروگاه خورشیدی در استان همدان خبر داد و بیان داشت: عملیات اجرایی یک طرح با سرمایه‌گذاری خارجی و ساخت دو نیروگاه خورشیدی بااعتبار ۴۰ میلیون دلار به‌زودی در استان همدان آغاز خواهد شد.

همکاری نکردن فرمانداران در خصوص تسهیلات طرح‌های روستایی در استان همدان جای تأسف دارد

وی بخش خصوصی را ناجی اقتصاد مملکت عنوان کرد و بیان داشت: همکاری و هماهنگی خوبی در استان همدان در این زمینه انجام می‌شود.

استاندار همدان انسداد هزار و ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز و صرفه‌جویی ۱۳۵ میلیون مترمکعب آب در استان همدان را از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: اجرای سالیانه ۱۲ هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان همدان است.

نیک‌بخت در ادامه سخنانش به جذب تسهیلات طرح‌های روستایی اشاره کرد و گفت: فرمانداری‌ها همکاری لازم را برای جذب تسهیلات طرح‌های روستایی انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید با اشتغال‌زایی برای مردم روستا از مهاجرت آن‌ها به شهر جلوگیری شود، افزود: بنده از کار دفتر امور روستایی و فرمانداران استان درزمینهٔ تسهیلات طرح‌های روستایی راضی نیستم.

استاندار همدان در این زمینه ادامه داد: همکاری نکردن فرمانداران در خصوص تسهیلات طرح‌های روستایی جای تأسف دارد و همه باید درزمینهٔ جذب تسهیلات روستایی تلاش کنند و در کمترین زمان باید طرح‌های روستایی به مرحله قابلیت برای تصویب برسند.

مدیرکل امور روستایی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: فرمانداران همکاری لازم را برای تسهیلات طرح‌های روستایی با دفتر امور روستایی انجام ندادند.

فریدون عربی بیان داشت: از ۴۰ طرح روستایی ارسال‌شده، ۱۴ طرح به تهران ارسال‌شده که چهار طرح مشارکتی و ۱۰ طرح غیر مشارکتی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار