معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: هم اکنون 698 تعاونی دهیاری و بطور متوسط 24 تعاونی در هر استان با ایجاد چهار هزار فرصت شغلی و بهره مندی از پنج هزار ماشین خدمات رسانی در روستاها فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۷۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 31 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محسن کوشش تبار  در نخستین همایش کشوری نقش تعاونی دهیاری ها در امر سرمایه گذاری ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستایی کشور در استان یزد با اشاره به اهمیت جذب نخبگان اقتصادی در توسعه پایدار روستایی گفت: توسعه، تحکیم مشارکت، ایجاد راه های تعالی، پیشگیری از تمرکز ثروت و دست به دست شدن آن و جلوگیری از انحصارطلبی و نیز توسعه و تحکیم مشارکت از جمله اهداف راه اندازی شرکت های تعاونی دهیاری در روستاهای کشور است .

وی با اشاره به اهمیت نقش مهم تعاونی ها در ارائه خدمات مختلف به جامعه ، هفت اصل و رکن تعاونی ها را یادآور شد و خواستار نظارت شرکتهای تعاونی بر خودشان شد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اختصاص 20 درصد اقتصاد جهانی به تعاونی ها افزود: در کشورهای پیشرفته نقش و رشد تعاونی ها بالاست بگونه ای که آنها بیش از 100میلیون شغل ایجاد کرده اند.
کوشش تبار بهره مندی از ظرفیت های بومی و محلی و ایجاد زمینه های امیدواری در راستای ارتقای توسعه پایدار روستاها را ضروری خواند و گفت: در شرایط کنونی که کشورها و شرکتهای بزرگ دنیا خواستار حضور و سرمایه گذاری در ایران هستند باید تعاونی دهیاری ها نقش خود را جدی گرفته سهم عمده ای در این فضا ایفا کنند.
کوشش تبار تاکید کرد : روستا منشاء تحولات بزرگ اقتصادی است و جذب نخبگان فرهنگی و اقتصادی آن در راستای ارتقای ظرفیت دهیاری ها و ایجاد زمینه توسعه پایدار در روستاها بسیار موثر بوده و از سوی دولت تدبیر و امید حمایت می شود.
این مسئول با اشاره به نقش دهیاری ها این نهاد را نماد مردم سالاری دینی خواند و خاطرنشان کرد: دهیاری ها 14سال اعتمادسازی کردند و هم اکنون بیش از 20 هزار دهیاری در کشور عضو شرکت تعاونی دهیاری ها و 9 خانم نیز مدیرعامل این شرکت ها در کشور هستند.
معاون امور دهیاری های کشور با اشاره به ضرورت پایش مستمر نقطه ضعف و قوت شرکت های تعاونی دهیاری ها و معرفی الگوهای موفق افزود: تقویت توان فنی دهیاری ها ، انتظام بخشی امور مالی شرکت های تعاونی ، برگزاری آموزش ، پیگیری حل مشکل معافیت شرکتها ، شناسایی فرصت ها چالش های شرکت ها و برنامه ریزی برای ورود به عرصه های بین المللی و نیز کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت های تعاونی از جمله اقدامات انجام شده و در دست اقدام این مجموعه است.
‎کوشش تبار اظهار امیدواری کرد تا در برنامه ششم توسعه فضای مطلوب و مناسبی برای فعالیت دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها به منظور رسیدن به توسعه و اشتغال پایدار در روستاها فراهم شود.
نخستین همایش ملی ' نقش شرکت های تعاونی دهیاری در سرمایه گذاری ، ایجاد و توسعه روستایی' از امروز در یزد آغاز شده و فردا نیز ادامه خواهد داشت.
در این همایش رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، کلانتری معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، کوشش تبار معاون سازمان دهیاری های وزرات کشور ، استاندار یزد ، معاون عمرانی استاندار ، فرمانداران این استان و 200 نفر از مدیران عامل شرکت های تعاونی دهیاری های کشور حضور دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار