بازارچه های مشاغل خانگی در آذربایجان غربی توسعه می یابد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، بازارچه های مشاغل خانگی و خوداشتغالی زنان در این استان توسعه پیدا می کند.

شهلا تاجفر در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان بوکان افزود: تشکیل بازارچه های مشاغل خانگی که از مصوبات وزارت کشور در حوزه زنان و خانواده است می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در اجرای ابلاغ رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی گفت: توانمندسازی زنان از اولویت های مهم کارگروه های زنان و خانواده بوده و به آن توجه خاص می شود چرا که پیش نیاز توسعه کشور در زمینه های مختلف، توانمندسازی زنان در سطح جامعه است.

وی تقویت مشاغل خانگی را یکی از ساختارهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: حضور زنان کار آفرین و زنان سرپرست خانوار در عرصه تولید علاوه بر خودکفایی زنان می توانند در تولید نقش اساسی داشته باشند.

وی گفت: اشتغال خانگی دارای مزیت های مختلفی به منظور ارتقای درآمد خانوارها است به طوری که تمام اعضای خانواده قادر می شوند در محیطی آرام و صمیمی از فرصت های موجود بیشترین بهره را ببرند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی افزود: دولتمردان به دنبال ایجاد اشتغال به روش های متمرکز و غیر متمرکز در جامعه هستند که اشتغال متمرکز با ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی و اشتغال غیرمتمرکز نیز به صورت خرد و خانگی تحقق پیدا می کند.

وی ادامه داد: در جلسات کارگروه زنان و خانواده بر امر پیشگیری از طلاق، اعتیاد و آسیب های اجتماعی توجه خاص و ویژه ای شده و در این زمینه از پایان نامه های دانشگاهی که در این زمینه تهیه می شود، حمایت مادی می کنیم.

تاجفر بر ایجاد پارک بانوان در همه مراکز شهرستان ها تاکید کرد و افزود: این کار با همکاری شهرداری های استان انجام خواهد شد تا بانوان نیز بتوانند در محیط های امن به تفریح و ورزش بپردازند.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه به زن در جامعه تغییر کرد به طوری که زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ورود کرده و توانستند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

جمال خسروی ادامه داد: بدون تردید رهنمودهای روشنگرانه امام راحل جایگاه زن ایرانی را آن چنان ارتقا بخشید که امروز زنان ایرانی در ردیف صبورترین، متعهدترین و متخصص ترین زنان دنیا قرار گرفته اند.

وی گفت: در غرب نگاه به زنان نگاه ابزار گونه است ولی این دیدگاه در جامعه ایران کاملا متفاوت بوده و به زنان نگاه ویژه ای می شود که این امر زمینه را برای پیشرفت زنان در عرصه های مختلف به وجود آورده است.

رئیس دادگستری بوکان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش طلاق در بوکان گفت: در سال جاری تاکنون دو هزار و 230 ازدواج و 750 فقره طلاق در این شهرستان ثبت شده است.

علیرضا نوروزی ادامه داد: مهمترین عامل افزایش طلاق در این شهرستان گسترش استفاده از فضای مجازی و کانال های ماهواره ای است که باید با اجرای برنامه های فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی تلاش شود.

وی گفت: در شهرستان بوکان در مقابل 450 پرونده مربوط به مواد مخدر، 750مورد پرونده طلاق وجود دارد که این امر نشان می دهد که در این زمینه مشکل داریم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور زنان موفق شهرستان و مسئولان شهرستانی برگزار شد، هریک از دعوت شدگان به بیان دیدگاه و بیانات خود پرداختند.