با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری آیین پایانی اولین دوره مسابقات ورزشی بومی محلی بانوان برگزار شد .
کد خبر: ۱۷۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 03 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه



به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی : خانم تاجفر مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری در این مراسم ضمن تبریک آغاز دهه فجر  و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم بر توسعه و گسترش رشته های ورزشی در روستاها و همچنین احیای بازی های بومی محلی تاکید کرد.

این مسوول با بیان اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره ها نیاز روستاها است ، تصریح کرد : انجام ورزش نه تنها در پرورش جسم بلکه در پرورش روح و روان انسان موثر است و ایجاد شور، نشاط و امید لازمه جامعه اسلامی است.
تاجفر  با اشاره به اهمیت بازی های بومی محلی و ورزش روستایی به عنوان بخشی از فرهنگ کشور، گفت : حفظ این بازی ها و بسط و گسترش آن به عنوان ورزش و تفریحی سالم در بین اقشار مختلف جامعه از مهمترین وظایف هیات است .
وی اظهار کرد : روستاها از پایه های توسعه کشور است و روستاییان، نیازهای فکری، فرهنگی و ورزشی ویژه ای دارند و باید و تحرک آن ها حفظ شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری  نیز با بیان اینکه جای بسیار خرسندی است که زنان در دولت تدبیر و امید جایگاه خاصی دارند و تاثیر گذار هستند ، افزود : این زنان نقش موثری در تربیت نسل آینده دارند و افراد فعال و فرهیخته را تحویل جامعه می دهند تا آینده روشن را در پیش رو داشته باشیم.
وی  افزود : زنان روستایی در توسعه روستاها نقش بسزایی دارند و نیز می توانند الگوی موفقی برای دیگر زنان جامعه اسلامی ایران باشند.
 دبیر این همایش هم در این مراسم با بیان اینکه ورزشهای بومی محلی ریشه در هویت، تاریخ و فرهنگ هر منطقه دارد ، افزود : در هر اقلیم و نقطه جغرافیایی ورزش ها و بازی های محلی وجود دارد که باید زنده و گسترش یابد.
لطیف موسوی  گفت : این ورزش ها علاوه بر اینکه به نشاط و سلامتی جامعه کمک می کند زمینه اجتماعی شدن فرزندان و زنان روستاها را مهیا می نماید.
در این مراسم به نفراتی از برگزیدگان این مسابقات هدایای نفیسی اهدا شد



مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار