همراه با مردم، همگام با انتخابات: احزاب و جناح های سیاسی یکپارچگی و اقتدار ایران را قربانی منافع جناحی خود نکنند
رهبری امام خمینی (ره) و التزام احاد مردم مسلمان ایران به اسلام از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود/ شروع راهپیمائی ها در بیرجند نسبت به شهر های بزرگتر کمی با تاخیر بود ولی مشخصا در 10 ماه منتهی به پیروزی انقلاب شور انقلابی کاملا بر شهر حاکم بود
کد خبر: ۱۷۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 09 February 2016

رهبری امام خمینی(ره) ،اسلام و وحدت و یکپارچگی مردم از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود.

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی و منطقه ای که به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در گفتگو با تابناک شرکت کرده بود، با تشریح چگونگی مشارکت مردم خراسان جنوبی و بیرجند در انقلاب اسلامی و عوامل موثر در پیروزی این حرکت سرنوشت ساز مردم مسلمان ایران، تصریح کرد: عوامل متعددی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، که در راس آنها به رهبری امام خمینی (ره) و التزام احاد مردم مسلمان ایران به اسلام به عنوان عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی می توان اشاره کرد.

محمدعلی قاسم‌زاده نداف فرماندار سابق بیرجند، دوران انقلاب را دورانی فراموش نشدنی و سراسر خاطره دانست و گفت : همه احاد مردم در حد توان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته اند و از همین رو بود که امام (ره) انقلاب را از آن مردم و مردم را ولی نعمت رهبران انقلاب و مسئولین اعلام کردند.

وی در ادامه گفت: در زمان انقلاب 14 سال سن داشتم اما به همراه سایر اعضای خانواده و تحت تاثیر روشنگری های افرادی چون شهید حجت الاسلام محمد شهاب در راهپیمائی ها حضور پیدا می کردم. شروع راهپیمائی ها در بیرجند نسبت به شهر های بزرگتر کمی با تاخیر بود ولی مشخصا در 10 ماه منتهی به پیروزی انقلاب می توان گفت که شور انقلابی کاملا بر شهر حاکم بود. حضور روحانیت، دانشجویان، دانشگاهیان و مردم کاملا محسوس بود و نشان می داد که مردم بیرجند نیز هم سو با مردم دیگر شهرها در مسیر انقلاب قرار گرفته بودند .

وی اظهار کرد : ایام دهه فجر یاداور خاطرات شیرینی برای نسل انقلاب است بویژه روز ورود امام خمینی (ره) برای نسل ما فراموش نشدنی است . انتظار در پای تلویزیون برای تماشای صحنه ورود امام (ره) به کشور، نفس ها را در سینه حبس کرده بود و مشاهده چهره نورانی امام (ره) که تا آن موقع فقط در پوستر ها مشاهده کرده بودیم، به واقع روح بخش بود .

قاسم زاده نداف مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری واحد و حکیمانه امام خمینی (ره) ذکر کرد و گفت: رهبری حضرت امام (ره) در آن برهه از زمان بی نظیر بود و مردم ایران از سر عشق به او و ایمان به راه او، دعوتش را به ایجاد حکومت اسلامی لبیک گفتند .

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و منطقه ادامه داد : وحدت و یکپارچگی مردم حول محور اسلام از دیگر علل تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود و از همین رو بود که امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب را ثمره وحدت مردم می دانستند .

قاسم زاده نداف با اشاره به اینکه مردم با دست خالی و با تکیه بر وحدت به پیروزی رسیدند تصریح کرد : هیچ کس باور نمی کرد مردم با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح شاهنشاهی به پیروزی برسند لیکن وعده الهی در خصوص ملتی که مجاهدت ورزیده و در مسیر اقامه حدود الهی گام برداشت ، تحقق پذیرفت.

وی تاکید کرد: اگر سه عنصر رهبری ، حاکمیت اسلام و وحدت مردم آسیب ببیند کما اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال این هدف هستند ، انقلاب و نظام اسلامی ضربه می خورد و همه افراد جامعه ما طی 37 سال گذشته به تجربه دریافته اند که بقای انقلاب و حفظ نظام اسلامی بیش از هر چیز در گرو حفظ وحدت همه احاد جامعه است .

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و منطقه با فهیم شمردن نسل جدید و بصیرتی که این نسل به برکت انقلاب و دستاورد های دفاع مقدس کسب کرده اند گفت : رسالت پاسداری از انقلاب بر دوش تک تک جوانانی است که به پشتوانه رشادت ها و ایثارگریهای اسلاف خود ، عهده دار ایجاد تمدن بزرگ اسلامی هستند .

قاسم زاده نداف با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم ، تصریح کرد : در زمان انتخابات دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته و در صدد آسیب زدن به نظام اسلامی است و همه گروه ها ، احزاب و جناح های سیاسی باید در این ایام به این نکته توجه داشته باشند که یکپارچگی و اقتدار ایران را قربانی منافع جناحی خود نکنند چه اینکه مردم و جوانان غیور این مرز وبوم آگاهند و به سینه کسانی که وحدت و امنیت اجتماعی ، اخلاقی و روانی جامعه را برهم بزنند دست رد خواهند زد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در انتخابات های مختلف همیشه تراز مردم خراسان جنوبی بالاتر از معدل کشور بوده است که این حاکی از بصیرت و انقلابی بودن مردم خراسان جنوبی است و مردم بویژه جوانان عزیز، همه یکپارچه شعار وحدت سر دهند و دشمن را برای چندمین بار مأیوس کنند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار