رییس دانشگاه لرستان مطرح کرد
خسرو عزیزی رییس دانشگاه لرستان در جلسه اتاق فکر لرستان که با حضور روسا و نمایندگانی از دانشگاه های استان برگزار شد؛ گفت: کرسی های آزاد اندیشی و پرسمان های دانشجویی در دانشگاه لرستان، علوم پزشکی ، پیام نور و دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار می شود تا در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی مردم به سمت انتخابی اصلح و عقلانی پیش روند
کد خبر: ۱۸۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 15 February 2016

به گزارش تابناک لرستان از لرستان ، خسرو عزیزی در جلسه اتاق فکر لرستان که با حضور روسا و نمایندگانی از دانشگاه های استان برگزار شد؛ گفت: کرسی های آزاد اندیشی و پرسمان های دانشجویی در دانشگاه لرستان، علوم پزشکی ، پیام نور و دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار می شود تا در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی مردم به سمت انتخابی اصلح و عقلانی پیش روند.

وی افزود: یکی از تفاوت های عمده نظام اسلامی با نظام های دیگر ، برگزاری انتخاباتی منسجم و منظم و رجوع به رای و شعور سیاسی، دینی و عقلی مردم است که تلاش و فراهم کردن زمینه انجام این رسالت مهم، وظیفه ای شرعی و کاری دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه نمایندگانی که انتخاب می شوند قطعا بیانگر فرهنگ مردم هستند گفت: این انتخاب ها هر چقدر عقلانی تر و علمی تر صورت گیرند در حل مشکلات و چالش های استان نیز موثرتر خواهند بود.

عزیزی گفت: دانشگاه لرستان به عنوان دبیرخانه اتاق فکر استان بدون اینکه طرفدار و مدافع جریان و یا کاندیدای خاصی باشد پیشنهاد دهنده و برگزار کننده مناظره های انتخاباتی با دعوت از تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی با طرح سوالاتی که برگرفته از نیازها و مسائل و مشکلات اساسی استان است سعی دارد نشاط و هیجان انتخاباتی در مردم را به سمت انتخابی اصلح سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای تحقق به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر شور انتخاباتی انجام می شود گفت: در منطقه ای همچون لرستان بنا بر بافت فرهنگی و اجتماعی خاص برگرفته از طایفه گری حاکم بر منطقه شور انتخاباتی همواره وجود دارد اما باید تلاش کرد تا این شور و نشاط انتخاباتی در مسیری آگاهانه و عقلی و در راستای انتخابی اصلح باشد.

پیمان هاشمی رئیس اتاق فکر لرستان نیز در این نشست عنوان کرد: یکی از برنامه های کوتاه مدت اتاق فکر محور گفت و گوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی است که برگزاری مناظره های انتخاباتی با دعوت از تمامی داوطلبان نمایندگی مجلس در همین راستا انجام می شود.

وی اضافه کرد: اتاق فکر استان که دبیرخانه آن در دانشگاه لرستان قرار دارد به عنوان مجمعی متشکل از نخبگان، خبرگان فکری و صاحب نظران استان در حیطه های مختلف این رسالت را دارد تا تبلیغات داوطلبان مجلس از تبلیغات و شعارهای عوامفریبانه به سمت میزان توانایی عملی آنها در حل مشکلات پیش رود.

هاشمی با اشاره به اینکه اتاق فکر درصدد ایجاد ارتباطی موثر بین دولت، جامعه و دانشگاه است گفت: یکی از ضعف های مدیریتی در برنامه ریزی های کلان بهره نگرفتن از توان فکری نخبگان و خبرگان فکری جامعه است که اتاق فکر در واقع تلاشی برای پر کردن این حلقه مفقوده است.

پیمان هاشمی عنوان کرد: گزارش هایی که برگرفته از مسائل و مشکلات استانی است بنا بر کارگروه های تخصصی شش گانه تهیه می شود و در سفرهای استانی رئیس جمهور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار