کد خبر: ۱۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 04 April 2015
فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی گفت:گرده‌افشانی گل‌ها و تغییر دما موجب بروز آلرژی ها و شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل بهار می‌شود.

دکتر بهادرسلیمانی، به ایسنا گفت آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است .

وی درخصوص علت ایجاد آلرژی درفصل بهارگفت: آلرژی فصل بهارکه ناشی از استنشاق گرده‌های گیاهی است یکی از شایع‌ترین آلرژی‌هاست .

سلیمانی افزود:گرده افشانی درختان دربهار، علفها و چمنها در تابستان و درختچه‌ها وعلفهای هرز در فصل پاییز موجب بروزحساسیت‌های فصلی می‌شود.

وی ادامه داد: مبتلایان به حساسیت فصلی با شروع گرده افشانی گل‌ها و گیاهان علائم خود را نشان می‌دهند. این پزشک متخصص ابراز کرد: در این حالت، نگهداری گلدان‌های کوچک در فضای منزل، پر پرندگان خانگی و نگهداری حیواناتی مانند جوجه اردک، گربه، سگ و غیره، بیماری را شدت می‌دهد.

سلیمانی افزود:حساسیت فصلی فقط مخصوص فصل بهار نیست، بلکه در تابستان و پاییز با خوردن بعضی از میوه‌ها نظیر هندوانه، خربزه، انگور، گوجه فرنگی و توت فرنگی ممکن است آلرژی ظاهر شود.

وی با توضیح نشانه‌های آلرژی گفت: نشانه‌ها و عوارض حساسیتهای فصلی شامل ،آبریزش بینی، ریزش اشک، سرفه وعطسه از جمله علا ئم آلرژی است که به علت مصرف داروها، مواد شیمیایی وحتی شرایط فیزیکی خاص ایجاد می‌شود.

این متخصص ایمونولوژی ادامه داد:حساسیت فصلی درچشم موجب ورم ملتهبه بهاره، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش وآب ریزش بینی و در دستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، خس ،تنگی نفس می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از آنتی اکسیدان‌ها مثل میوه‌ها، سبزیجات و چربی امگا 3 در وعده‌های غذایی می‌تواند تا حد زیادی به بهبود حساسیت کمک کند.

وی اظهارکرد: مصرف روغن ماهی ، میوه و سبزی از جمله اسفناج و سیب زمینی شیرین می‌تواند درکاهش حساسیت‌های آلرژیک موثر باشد.

وی تصریح کرد:کسانی که دچارحساسیت‌های فصلی هستند باید در روزهای خشکی که باد می‌وزد حتی الامکان در منزل یا سایر فضاهای بسته بمانند و از رفتن به فضای باز خودداری کنند .

سلیمانی گفت: برای این افراد بهترین زمان برای خارج شدن از منزل پس از یک بارندگی خوب است چون باران گرده‌های موجود در هوا را می‌شوید.

وی در پایان گفت: کسانی که حساسیت‌های فصلی دارند باید کارهای باغ داری و گل کاری خود را به زمان پس از گرده افشانی و بعد از پایان فصل آلرژی موکول کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار