نامزدها از پشت پرده مجازی به در آیند!
کاندیدایی که به خود زحمت حضور در جمع مردم و تشریح برنامه‌های خود برای حوزه انتخابیه‌اش نمی‌دهد چه تضمینی و جود دارد که پس از رأی آوردن و نماینده شدن در جمع مردم حضور یابد.
کد خبر: ۱۸۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴ 24 February 2016
به گزارش تابناک یزد، باوجود اینکه شهرستان اشکذر با جمعیت بیش از 30 هزار نفر یکی از حوزه‌های انتخابیه یزد و اشکذر محسوب می‌شود تاکنون هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات مجلس به خود زحمت حضور در جمع مردم و تشریح برنامه‌های خود نداده‌اند و فقط به ایجاد ستادهای تبلیغاتی، نصب بنر و پوستر بسنده کردند.

اشکذر خبر در یادداشتی به قلم سردبیر نوشت: در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، طیف گسترده‌ای از کاندیداها برای حضور در مجلس نهم شرکت کردند و شعارهای تبلیغاتی و تبلیغات شعاری آن‌ها نیز متفاوت است، بسیاری از این افراد شعارهایی برای خود انتخاب کرده‌اند تا شاید با طرح آن‌ها آرای مردم را کسب کنند که در واقع لزوم کسب رأی مردم توجه به خواسته‌های مردمی است.

شعارهای انتخاباتی، منشور باورها، اعتقادات و یا محور برنامه‌های کاندیداها محسوب می‌شود؛ اما وعده‌ها درواقع الزاماتی است که چنانچه کاندیدایی با رأی مردم انتخاب شود باید به آن‌ها عمل کند، مردمی بودن یکی از شعارهایی است که در برخی از تبلیغات نامزدها دیده می‌شود.

حضور در جمع‌های عمومی و ارائه برنامه انتخاباتی خود می‌توانند شور انتخابات را افزایش دهند که متاسفانه در این دوره کم‌رنگ بوده است.

شکی نیست نرم‌افزارهای ارتباط‌جمعی از قبیل تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام در این دوره از انتخابات کمک زیادی به نامزدها کرده و جای خود را در شیوه‌های تبلیغات بازکرده است، اما عدم توجه به شیوه‌ی بسیار تأثیرگذار تبلیغات چهره به چهره که ماندگارترین نوع ارتباط محسوب می‌شود؛ فضا را برای ارتباط دوسویه بین مردم و نامزدها تنگ می‌کند و امکان تعامل و گفتمان را به حداقل کاهش می‌دهد درحالی‌که برای اقناع مردمی که با هزار امید در صحنه انتخابات حضور می‌یابند و پاسخگویی به ابهامات و پرسش‌های آنان از ضروریات و بدیهیات است.

کاندیدایی که به خود زحمت حضور در جمع مردم و تشریح برنامه‌های خود برای حوزه انتخابیه‌اش نمی‌دهد چه تضمینی و جود دارد که پس از رأی آوردن و نماینده شدن در جمع مردم حضور یابد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که مردم عزیز باید توجه داشته باشند که مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی شامل قانون‌گذاری و نظارت بر نهادها و دستگاه‌های اجرایی را عهده‌دار است و دادن وعده‌هایی که مربوط به دستگاه‌های اجرایی است در حد شعار باقی خواهد ماند و همچنین از کاندیداها انتظار می‌رود که با حضور در جمع مردم، ضمن احترام به حقوق شهروندی و آرمان‌های انقلاب و میهن عزیز ایران، برنامه‌ها و اهداف خود را تشریح کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار