دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ایلام گفت: اعضای این ستاد بطور ویژه جرائم انتخاباتی را رصد کرده و در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی می کنند.
کد خبر: ۱۸۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 26 February 2016
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ایلام گفت: اعضای این ستاد بطور ویژه جرائم انتخاباتی را رصد کرده و در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی می کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛جعفر داراب خانی اظهار کرد: در ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و در 18 بند جرائم انتخاباتی ذکر شده است.
وی افزود: خرید و فروش رای، تهدید یا تطمیع در رای انتخابات، رای دادن با شناسنامه دیگری، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن اسم نامزد خاصی در برگه انتخابات توسط افرادی در شعبه های انتخابات از موارد تخلف در انتخابات است که باید توسط نامزدها رعایت شود.
معاون دادگستری ایلام یادآور شد: مجازات مرتکبین در موارد 75 الی 88 قانون انتخابات تعیین شده که شامل حبس ، جزای نقدی ، انفصال از خدمات دولتی و محرومیت عضویت در هیات های اجرایی و نظارت است.
داراب خانی تاکید کرد: به استناد ماده 88 این قانون مجزات های قانونی منحصر به قانون انتخابات نیست و در هر مورد تخلف به سایر قوانین جزایی نیز محکوم خواهند شد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار