نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد:
به گزارش تابناک سمنان،نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسئولان در هفته منابع طبیعی، نهال و درخت های مثمر را در بین مردم توزیع کنند تا بتوانیم از طبیعت، ثمره بیشتری ببریم.
کد خبر: ۱۹۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 01 March 2016
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی صبح سه شنبه در دیدار با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه استان دارای منابع طبیعی وسیع و زمین های فراوان است، گفت: وجود منابع طبیعی وسیع و جمعیت کم که می تواند از آن به خوبی بهره برداری کند، از مشخصه های مهم طبیعت این خطه است.

وی افزود: وجود منابع غنی نمک، گچ و موادمعدنی یکی از بارزترین ویژگی های طبیعی استان سمنان است لذا باید از این منابع برای اشتغالزایی بهره برد همچنین جای تعجب دارد که با وجود این ظرفیت های طبیعی شامل زمین و منابع، بهره برداری لازم از آن تا کنون صورت نگرفته است.

امام جمعه سمنان همچنین ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی خطاب به مردم، گفت: مردم حاشیه منابع مهم طبیعی مانند جنگل ها و مراتع، با اطلاع از اهداف و برنامه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اصول این برنامه ها را برای حفظ و حراست از منابع طبیعی رعایت کنند همچنین از سوی دیگر، ادارات منابع طبیعی نیز باید رضایت این مردم را جلب کنند تا ایشان نیز با برنامه ها همکاری داشته باشند.


 ۴۰۰برنامه مشارکتی منابع طبیعی در استان سمنان انجام شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این دیدار، از اجرای ۴۰۰ برنامه مشارکتی این اداره کل خبر داد و گفت: این برنامه ها در ۱۵ منطقه و با هدف ارتقاء سطح کیفی منابع طبیعی انجام می پذیرد.

علینقی حیدریان با اشاره به انجام طرح ترسیب کربن در استان سمنان به عنوان یکی از طرح های مشارکتی ویژه منابع طبیعی، توضیح داد: دو طرح شامل حبله رود و کوه زر دامغان با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی، منابع طبیعی با انعقاد تفاهم نامه و بهره گیری از سه هزار دانش آموز همیار طبیعت اجرا می شود.

وی درباره دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در سال جاری، بیان داشت: توسعه ۱۵۰ گونه گیاه دارویی موجود در استان از پنج گونه با مشارکت مردم در ۱۲ منطقه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار از جمله اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده است.

شعار هفته منابع طبیعی در سال جاری مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم تعیین شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار