پليس آگاهي استان يزد با تحليل سرقت هاي منزل و روش كار سارقان براي افزايش ضريب امنيتي منازل، 23 نكته كاربردي به شهروندان توصيه كرد.
کد خبر: ۱۹۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶ 03 March 2016
به گزارش تابناک یزد،اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان يزد با تحليل انواع روش هاي سرقت منزل و نحوه ورود سارقان به اماكن، در خصوص نكاتي كه مي توان با رعايت آنها ضريب امنيتي منازل را ارتقاء داد، به جمع بندي رسيدند.
در ادامه مهمترين نكات و توصيه هاي كاربردي كارشناسان مبارزه با سرقت پليس آگاهي تقديمتان مي شود:
1- از خالي گذاشتن منزل به مدت طولاني تا حد امکان خودداري شود. 
2- مقابل کليه پنجره هاي قابل دسترسي و نقاط نفوذ پذير مانند نور گير، گل خانه، روي ديوارهاي کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب نمايید.
3-  درب راهرو و پشت بام را را با حفاظ نرده اي ايمن كنيد.
4- نسبت به تعويض قفل هايي که کليد يدکي آنها گم شده و يا براي مدتي در اختيار ديگران بوده سريعا" اقدام نماييد.
5- در صورت خروج از منزل تنها به بستن در خروجي منزل اکتفا نکرده و کليه درهاي داخل منزل ( هال، اطاق ها، آشپز خانه، حمام و ... ) را قفل كرده تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقان سلب شود.
6- در صورت تغيير مکان حتما" قفل هاي درب اصلي منزل را تعويض نماييد.
7-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگير، رمال و متکدي به داخل منزل جلو گيري كنيد.
8-در صورتي که بيرون منزل شما فاقد روشنايي کافي مي باشد با نصب لامپ در سر درب منزل روشنايي محل را تامين نماييد.
9- به هيچ عنوان براي شناسايي افراد اقدام به باز نمودن درب منزل نكنيد و اين مورد را به فرزندان خردسال خود نيز آموزش دهيد. 
10- اگر خانه اي در اطراف منزل شما خالي از سکنه است يا در مجاورت شما مشغول ساختمان سازي هستند لازم است که از منزل خود مراقبت بيشتري بعمل آوريد .
11- اگر افرادي بعنوان ماموران سازمان هاي مختلف به درب منزلتان مراجعه نمودند قبل از شناسايي کامل و روئيت کارت و مدارک شناسايي از ورود آنان به منزل اکيدا" جلوگيري نماييد.
12- هميشه درب پشت بام منزلتان را به قفل آويز مطمئن مجهز نماييد.
13- شماره و مشخصات لوازم خانگي خود را از قبيل لوازم صوتي و تصويري ، فرش و تجهيزات ، تابلوي نقاشي ، اشياء عتيقه ياداشت و در صورت امکان با تهيه عکس شناسايي و دستيابي مجدد به آنها را در صورت پيدايش آسانتر نماييد.
14- براي مواقع اضطراري شماره تلفن هاي مراکز نيروي انتظامي منطقه و كلانتري محل سکونت خود را در اختيار داشته باشيد تا به هنگام لزوم بتوانيد سريعا" تماس بگيريد.
15-با نصب چشمي بر روي درب ورودي از غافلگيري خود و خانواده توسط سارقين و افراد مظنون جلو گيري نماييد.
16-هنگام خروج از منزل توجه به اتومبيل هاي متوقف شده و سر نشينان آنها داشته باشيد و در صورت مشکوک بودن شماره اتومبيل ها را ياداشت و به پليس 110 اعلام نماييد.
17- چنانچه در همسايگي شما افراد مظنون و يا معتاد سکونت دارند و نيز رفت و آمدهاي مشکوک و جابجايي وسايل در شب ها و مواقع غير عادي صورت مي گيرد فورا" مراتب را به مراکز انتظامي اطلاع دهيد.
18- از نشان دادن محل نگهداري وجوه نقد، طلا و جواهرات، اشياء با ارزش به همسايگان و بستگاني که مورد اعتماد نيستند و همچنين از نگهداري آنها به صورت يکجا خوداري نماييد.
19- در مواقع خالي بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ يک اتاق به مدت طولاني و مستمر خوداري نماييد.
20- دوستان فرزندان خود را قبل از ورود به منزل مورد شناسايي دقيق قراردهيد .
21- از ميزان دارايي و اموال موجود در منزل نزد افراد بيگانه صحبت نکنيد.
22- از قرار دادن نردبان و چهارپايه و نظاير آن در کنار ديوار و داخل حيات خودداري کنيد.
23- کليد منزل خود را در دسترس افراد غير مطمئن قرار ندهيد.


 پايگاه خبري پليس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار